Hej
Jeg er nybegynder med det her med renovering og begynder at planlægge at renovere gangen. Ny tapet og gulv er hovedplanen.
Men man burde vel starte med loftet, slog det mig. Det begynder at slippe maling (eller spartel?) på sømhovedet.

Hvordan skulle man gå frem her? Jeg som nybegynder har ikke helt styr på trinnene, mere end at det formodentlig indebærer spartling, slibning og maling 🙂

Tak på forhånd
En entréhall med en rund loftlampe i loftet. Loftet viser tegn på maling, der skaller af ved sømhovedet. Billedet viser et loft, hvor malingen eller spartelmassen skaller af ved sømhovedet, med en lampe i venstre hjørne og en mørk stue i baggrunden. Et loft med afskallinger omkring sømhoved, muligvis spackel. Hjørne af rummet viser overgangen mellem loft og væg. Loftet med løstsiddende maling og synlige sømhoved i hjørnet af en gang, med behov for reparation. Loft med afskalning omkring sømhoveder og ujævnheder, planlagt til reparation ved en renovering af entréen.

Et loft med et synligt spikhul, hvor malingen skaller af.
Skrab det afskallende maling med en malingsskraber? Og derefter spartle sømhullerne? Der er vel ingen pointe i at tage hele loftet med excentersliberen?

Eller skal jeg prøve at se, om det er muligt at skrabe hele det gamle malingslag af?

Nogen der har et input? Hvordan ville I have gjort det? :)

Jeg fortsætter med at tænke højt, måske har nogen noget at bidrage med til sidst 🙂

I en anden del af hallen (som ikke hænger sammen) skrabede jeg afskallende maling fra sømmene og malede derefter direkte. Dette var nok ti år siden nu. Det blev jo ikke så pænt. Man kan se fordybningerne ved sømmene.
Loft med malerruller, der viser synlige sømhuller og ru overflade fra tidligere lag maling.

Så spørgsmålet er om jeg bare kunne have spartlet dette. Et meget tyndt lag bliver det jo så.
Det ser måske mærkeligt ud at have spartlet punktvis bagefter? Der er jo endda lidt struktur på malingen der sidder i dag.

Kan rullespartel være noget?

Senest redigeret:
Tror jeg har besluttet mig for først at punktsparkle sømhullerne, og derefter rullesparkle hele loftet. Håber det kommer til at fungere.

Har lignende dilemma, rullepudsede du? Hvordan blev det?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.