Hej
Jeg er nybegynder med det her med renovering og begynder at planlægge at renovere gangen. Ny tapet og gulv er hovedplanen.
Men man burde vel starte med loftet, slog det mig. Det begynder at slippe maling (eller spartel?) på sømhovedet.
Hvordan skulle man gå frem her? Jeg som nybegynder har ikke helt styr på trinnene, mere end at det formodentlig indebærer spartling, slibning og maling 🙂
Skrab det afskallende maling med en malingsskraber? Og derefter spartle sømhullerne? Der er vel ingen pointe i at tage hele loftet med excentersliberen?
Eller skal jeg prøve at se, om det er muligt at skrabe hele det gamle malingslag af?
Jeg fortsætter med at tænke højt, måske har nogen noget at bidrage med til sidst 🙂
I en anden del af hallen (som ikke hænger sammen) skrabede jeg afskallende maling fra sømmene og malede derefter direkte. Dette var nok ti år siden nu. Det blev jo ikke så pænt. Man kan se fordybningerne ved sømmene.
Så spørgsmålet er om jeg bare kunne have spartlet dette. Et meget tyndt lag bliver det jo så.
Det ser måske mærkeligt ud at have spartlet punktvis bagefter? Der er jo endda lidt struktur på malingen der sidder i dag.