Vi er i gang med at renovere badeværelset. En aflang historie med døren på den ene kortside og ydervæg med et vindue på den anden. Den eneste plads, hvor det egentlig fungerer at placere et badekar, er under vinduet, og der stod det før. Bygreglerne i dag fraråder dog vinduer i vådzone 1, men går lidt modvilligt med til det, hvis underkanten af vinduet er mindst 1600 mm over gulvet. Det betyder for mig, at jeg går fra et ret kvadratisk vindue til et lille garagevindue, men ifølge Photoshop kan det lade sig gøre rent æstetisk. Spørgsmålet er bare, hvordan jeg fylder væggen ud, hvor den nedre del af det gamle vindue sad. Det er en murstensvæg, som ser pudset ud, se billedet her nedenfor. Jeg tror nok, at jeg kan klare at mure væggen op, men jeg vil helst have, at reparationen bliver usynlig. Er det muligt, og hvordan går jeg til værks?
Teglsten væg med uregelmæssig overflade og mørtelfuger, der viser eksemplet på badrumsrenovering nævnt i diskussionstråden.

Problemet bliver jo at finde mursten, det bliver ikke det letteste.

Kan du ikke gøre det helt lig, så er det bedre at gøre det helt afvigende, f.eks. sætte en plade som du maler i samme farve som karmen måske?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.