Hej!
Jeg har en marmorplade, der skal monteres på jernfod.
Rund marmorskiva monteret på en dekorativ støbejernsfod, står på græsplæne.
Den gamle plade (gik i stykker i snekaoset for to år siden) var større og tykkere og fastskruet.
Gammel støbejernsbase med rund top set oppefra, klar til montering af en ny marmorbordplade. Græsset ses i baggrunden.
Hjælp! Nu skal jeg have dette fikset, så jeg har et sted at stille kaffekoppen :cool:

Hvordan ville du montere den nye marmorplade?

Lim med pl400.
Vil du kunne tage pladen af, så lav en rund træbit af en tykkere limfog. Lim den på stenen og skru i træpladen.

• Synes
ajonoh
  • Laddar…
A ajonoh sagde:
Hej!
Jeg har en marmorskive som skal monteres på støbejernsfod.
[billede]
Den gamle skive (gik i stykker i snekaoset for to år siden) var større og tykkere og fastskruet.
[billede]
Hjælp! Nu har jeg brug for at fikse dette, så jeg har et sted at stille kaffekoppen :cool:

Hvordan ville du montere den nye marmorskive?
Hej, jeg har lidt samme skæbne, Mormorskiven revnede fordi bordet væltede. Hvor/hvordan fik du fat i en ny skive?

J Jan271 sagde:
Lim med pl400.
Hvis du vil kunne tage pladen af, så lav en rund træbit af et tykkere limtræ. Lim den på stenen og skru træpladen fast.
Tak! Meget godt tip med træstykket! Så kan jeg tage pladen ind til vinteropbevaring (y)

B bopakoster sagde:
Hej, jeg har ramt af samme skæbne, Mormorskiven revnede da bordet væltede. Hvor/hvordan fik du fat i en ny skive?
Trist at den gik i stykker :(

Jeg gjorde et fund på blocket! En skive der hørte til et lille sidebord:
https://www.rusta.com/se/bord-hampus-p951301520102.aspx
Skiven er bare 40 cm i diameter. Gammel skive var 60. Men fungerer til kaffe :)

• Synes
bopakoster
  • Laddar…
A ajonoh sagde:
Trist at den gik i stykker :(

Jeg fandt et godt tilbud på blocket! En plade der hørte til et lille sidebord:
[link]
Pladen er kun 40 cm i diameter. Den gamle plade var 60. Men fungerer til kaffe :)
Tak det var hurtigt svar!

• Synes
ajonoh
  • Laddar…
MrJay
Personligt havde jeg sprunget over PL400 og brugt TEC7, limer mindst lige så godt og efterlader ingen svært fjernbare rester, hvis du nogensinde har brug for at udskifte pladen.

• Synes
fremax og 1 anden
  • Laddar…
MrJay MrJay sagde:
Personligt ville jeg have sprunget PL400 over og brugt TEC7, limer mindst lige så godt og efterlader ingen vanskeligt fjernbare rester, hvis du nogensinde har brug for at udskifte pladen.
Læste om TEC7 på deres hjemmeside og det ser super ud! Tak for tipset!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.