Spørgsmålet virker måske dumt, men jeg vil gerne have nogle tips til, hvordan jeg monterer gipsplader i et rum med skråtag uden at der bliver hverken sprækker eller kanter i overgangen mellem loft - skråtag og skråtag - væg. Rummet er færdigkroget og OSB er opskruet.
Hvordan gør man med loftliste i overgangen mellem loft og skråtag?
Tagvinklen er ca. 40 grader.
Hvordan gør man med loftliste i overgangen mellem loft og skråtag?
Tagvinklen er ca. 40 grader.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 indlæg
Mål, tegn og skær. Så skal man skære.
Taglisten gerir man i 20 grader.
Protte
Taglisten gerir man i 20 grader.
Protte
Har du virkelig gjort dette? Det lyder som en umulig opgave at håndtere en tre meter lang gipsplade, der kun hænger i papiret på midten.TeroM sagde:
Kørte tyndt tæt mod hinanden i vinklen, stålprofil (90 grader for indre hjørne som jeg bukkede til så de passede i vinklen), loftsgips som jeg delte på almindelig måde. Derefter glasfiberstrimmel og spartle. Har holdt i 4 år uden at revne.
Jeg er i gang med lignende projekter. Jeg skruer liggende glespanel i vinklen. Sørger for at skrue dem i samme bagvedliggende liggende regel, gips som geres og så spartler jeg en papirsstrimmel ind i samlingen. Det håber jeg holder.
der findes en plade, der hedder LPP50/50 eller ppb 100. den er perforeret på midten, så den er nem at bøje til ønsket vinkel! kør derefter gipsen stumt imod hinanden. afslut med blød fugemasse. bliver HELT uden revner. pladen forhindrer bevægelser. blød fugemassen holder det sammen. at spartle med strimler i hjørnerne er uendeligt pinefuldt og unødvendigt. har bygget alle mine vægge på denne måde. sindssygt praktisk! sætter kun papir på kortsamlinger og fordybninger. aldrig i indvendige hjørner. udvendige hjørner bruger jeg udvendig hjørneprofil.
Klik her for at svare