1,239 læst ·
4 svar
1k læst
4 svar
Hvordan montere en kantrem i yderkanten af gulvspån?
Jeg bygger nyt og på øverste etage lægger jeg gulvspån. Bjælkelaget er på CC600. Ifølge anvisningerne skal pladerne have støtte i alle yderkanter. På kortsiderne løser dette sig ved, at de hviler mod tagspærrets underramme. På langsiderne har jeg derimod brug for at kortlægge mellem bjælkerne. Jeg har intet at skrue i mod ydervæggen og må derfor fastgøre i underramme tagspær/gulvbjælke.
Hver anden kortlægning kan jeg jo lime og skrue gennem bjælken, men hver anden vil blive dækket af den foregående kortlægning. Hvordan fastgør jeg dem bedst? Indvendig bjælkesko? Skrueskråning? Eller kan jeg flytte dem lidt ind og lade spånpladen hænge over et par centimeter i hvert andet fag?
Og hvilken dimension kan egentlig være nødvendig på kortlægningerne i betragtning af, at de kun skal støtte i yderkanten? Er 45X120 tilstrækkelig?
Hver anden kortlægning kan jeg jo lime og skrue gennem bjælken, men hver anden vil blive dækket af den foregående kortlægning. Hvordan fastgør jeg dem bedst? Indvendig bjælkesko? Skrueskråning? Eller kan jeg flytte dem lidt ind og lade spånpladen hænge over et par centimeter i hvert andet fag?
Og hvilken dimension kan egentlig være nødvendig på kortlægningerne i betragtning af, at de kun skal støtte i yderkanten? Er 45X120 tilstrækkelig?
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 616 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,616 indlæg
Klik her for at svare