Hej!
Jeg er i gang med at renovere en andelslejlighed, hvor jeg blandt andet har fjernet dørkarmen til køkkenet, og nu undrer jeg mig over, hvordan jeg skal gøre for at lukke den igen. Væggen er en 70mm bred letbetonvæg. Så jeg overvejer at sætte en dørindfatning, men der er lidt mangel på indfatninger, der er 70mm. Jeg har fundet bl.a. 80 og 85 mm, og så er der dimensioner derover. Så spørgsmålet er, om man kan montere en dørindfatning, som er 80mm, og lade den stikke 5mm ud på hver side. Eller skal man justere alt til den ene side af væggen?
Eller skal jeg sætte en endnu bredere, for eksempel en der er 100mm, så man kan styre gulvlisten mod kanten? Nu kan man jo gøre det, hvis den stikker ud 5mm, men måske ser det mærkeligt ud? Men nu har jeg ikke tænkt mig at have noget gerigt, hvis jeg sætter en indfatning, så derfor ser det måske dumt ud, hvis den stikker ud alt for meget på den anden side?
Eller er det bedre at forsøge at finde en sokkel/list eller lignende, som er 70mm og sætte gerigt?
Eller andre tips?
/Samuel A