Hej!

Jeg er i gang med at renovere min entré, hvor jeg lige nu fjerner tapet, men jeg planlægger også at lægge nyt gulv og sænke loftet for at få plads til nogle LED-downlights. Jeg har nogle overvejelser omkring loftssænkningen. Jeg har en overluftskanal (L-formet) fra soveværelset via et opbevaringsrum ud til entréen. Åbningen til kanalen sidder som I kan se på billedet 5 cm fra loftet, hvilket betyder, at den sænkning, jeg overvejer (45mm regel + 12,5 mm loftgips), ville dække en del af åbningen.

Hvordan løser jeg dette på den mest smidige måde?
Overluftskanal i væg tæt på loftet med en rund åbning, målt med en lineal. Kanalens position kan komplicere loftssænkning. En luftventil placeret tæt på loftet i en hall. Ventilens åbning er 5 cm fra loftet, hvilket kan påvirke en planlagt sænkning af loftet. Hvid ventilationsrist på mørkt gulv, overluftskanal i forbindelse med renovering af hall. Kanalen er L-formet og tæt på loftet.

Der findes LED spots som passer i 28 mm gles.

Bliver det den smidigste løsning? Ærligt talt må jeg sige, at jeg ikke har kigget supernøje på spots med meget lav indbygningsdybde, men begrænser jeg mig ikke da til primært spotlights, som er tænkt til indbygning i møbler og lignende?

Min første forhåbning var at finde et gitterdon med lavere højde end det, jeg har lige nu (750x100 mm udvendigt, 550x75 mm indvendigt), men det synes ikke helt let.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.