Vi er i gang med at sætte perlespånt op i hallen, og omkring halvvejs op ad væggen vil blive dækket. Og jeg har et par spørgsmål/problemer :)

1. Der er et vandradiator på den ene væg, og det sidder jo i vejen :) jeg vil helst ikke tømme hele systemet for vand og fjerne radiatoren for at kunne sætte perlespånt op og elementbeslagene...

Nogen der har en idé om, hvordan jeg kan løse det?

2. Når man sætter perlespånt i hjørnerne, er det bare at gersave dem lidt for at få en flot vinkel? Eller er det overkill?

3. På den ene væg sidder skorstenen på samme dybde som væggen, og der sidder den sidste perlespåntplan ca. 2 cm fra skorstenen i toppen og måske 1 cm fra i bunden. Hvordan kan man løse det på en pæn måde?

Taknemmelig for svar :)

1 er det under et vindue ville jeg bare have malet under vinduet panelet på siderne
2 det bliver jo lidt pænere synes jeg
3 skær den sidste perlepanelplanke skråt, så du får samme afstand oppe som nede

hvis jeg tager fejl håber jeg nogen retter mig

:)

1. Der er "desværre" intet vindue over radiatoren, kun en væg :( Men spørgsmålet er, om man skulle "bygge ind" beslagene, bare lave huller til dem og lirke perlestaven på plads, det burde jo virke.. evt. bygge radiatorskjuler :)

2. Ah det bliver sådan jeg må gøre :) så slipper jeg for at blive irriteret over det senere..

3. Problemet bliver, at "mellemrummet" mellem perlevæggen og skorstenen bliver så smalt, at man kun kommer til at save i noten (så tror jeg det kaldes?) på den sidste planke.. Så jeg tænkte, om jeg kunne sætte en slags liste der eller noget.. Men jeg må måske prøve at skære sidste planke skråt og se, hvordan det bliver..

C
Jeg anbefaler, at du prøver at løsne elementet og flytte det ud, ellers bliver der dårlig luftcirkulation. (Desuden synes jeg, det ser forfærdeligt ud, vi rev panelet ud i vores hall delvis af den grund.. Men det er jo en smagssag..)

Med lidt held holder det tæt, hvis du lukker termostaten helt og skruer returventilen igen.

Normalt gerer man ikke perlespor i hjørnerne.
Moderér så den panelbit du skal skære skråt ved muren ikke ender som du siger, men at det bliver lidt ind på den, det jeg mener er, at du forskyder panelet lidt, måske starte med en halv?

Aha :) Va smart! Så gør jeg jo såklart..

Nå okey.. Har et lille hjørne under en trappe der kan jeg jo teste mig frem lidt.. Skulle jo blive klart enklere om jeg ikke gerade..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.