Medlem
· Västra Götaland
· 70 indlæg
Bygger en trappe i betonblokke, se billede.
Der vil blive en niveau mere i højden.
Jeg er usikker på, hvordan jeg skal fastgøre blokkene på billedet til hinanden, er bange for at vinteren ellers vil tage hånd om trappen. Underlaget er makadam og 0-18 flis i trappen.
Er beton en god løsning, eller skal jeg sprøjte PL700 mellem samlingerne? Hvordan bør jeg gøre?

Der vil blive en niveau mere i højden.
Jeg er usikker på, hvordan jeg skal fastgøre blokkene på billedet til hinanden, er bange for at vinteren ellers vil tage hånd om trappen. Underlaget er makadam og 0-18 flis i trappen.
Er beton en god løsning, eller skal jeg sprøjte PL700 mellem samlingerne? Hvordan bør jeg gøre?

Nu er jeg ikke nogen ekspert, men jeg ville nok have lagt yderste række i beton, så det ikke bevæger sig.
Har bygget nogle trapper, hvor jeg har lagt en kant i beton. Betonen ses ikke, da jeg fylder op med jord op til kanten.
Så kan man bruge kantelementer, der sømmes i underlaget har jeg set.
Har bygget nogle trapper, hvor jeg har lagt en kant i beton. Betonen ses ikke, da jeg fylder op med jord op til kanten.
Så kan man bruge kantelementer, der sømmes i underlaget har jeg set.
PL700 er et meget godt lim, men eftersom det synker sammen og bliver som en film, så tror jeg, at det bliver svært for limet at hæfte ordentligt med så stor en vinkel mellem blokkene. Det måske kan funke, hvis du sprøjter det ind, hvor stenene ligger som tættest sammen.
Måske sprøjte i lidt fugeskum?
Måske sprøjte i lidt fugeskum?
Medlem
· Västra Götaland
· 70 indlæg
Kan jeg bare løfte den ydre række væk, hælde en streng beton der, hvor de lå, og så løfte blokkene tilbage? (men så ændres hældningen vel, som jeg har brugt nogle timer på at få perfekt) :O
Og pl700 hvor blokkene ligger tæt sammen.
Og den åbne vinkel yderst kan jeg fylde med beton, så længe det ikke sprækker over tid....
rundt om trappen og langs huset vil jeg lægge fliser, og de vil vel holde trappen på plads til en vis grad måske.
Og pl700 hvor blokkene ligger tæt sammen.
Og den åbne vinkel yderst kan jeg fylde med beton, så længe det ikke sprækker over tid....
rundt om trappen og langs huset vil jeg lægge fliser, og de vil vel holde trappen på plads til en vis grad måske.
Om et par måneder/år har du trampet de ydre sten ned, så de hælder, hvis du ikke gør det rigtigt fra starten.
Desværre
er nok rådet, at du skal støbe en betonklods under for at få det stabilt. Hvis du ikke vil grave specielt meget dybere, kan du jo altid lægge nogle armeringsjern eller alternativt et stykke armeringsmåtte for at holde betonklodsen sammen. Sørg også for at trække betonen 1 dm uden for de ydre sten for bedre stabilitet.
Desværre
Medlem
· Västra Götaland
· 70 indlæg
Har fået tip om at lægge stenplader under og beton imellem, bliver nok sådan.
Kan jeg købe almindelig finbeton på byggmax og hælde i mellem samlingerne?
Kan jeg købe almindelig finbeton på byggmax og hælde i mellem samlingerne?
Medlem
· Västra Götaland
· 70 indlæg
Har nået til en erkendelse og indset at beton er svaret.
jeg fjerner stenene, laver to render under stenene, en rende i bagkant og en i forkant. Hælder så jordfugtig beton i og jævner til og presser stenene på plads igen... Burde så blive stabilt! :S
jeg fjerner stenene, laver to render under stenene, en rende i bagkant og en i forkant. Hælder så jordfugtig beton i og jævner til og presser stenene på plads igen... Burde så blive stabilt! :S
Klik her for at svare