Undskyld hvis dette er et dumt spørgsmål, men jeg har googlet som en gal uden resultat, og opfindsomheden er på nulpunktet...
Jeg skal lave en "kasse" eller hvad man skal kalde det, i overgangen mellem væg og loft, formålet er at indbygge nogle spots og skjule nogle vp-rør.
Vil gerne sætte noget op med metalprofiler og så skrue gips på - men hvordan i alverden gør jeg det?
L-profiler? U-profiler?
Tænkt slutdimension cirka 300x70 (BxH) eller deromkring afhængigt af materialet...
Taknemmelig for hjælp
Jeg skal lave en "kasse" eller hvad man skal kalde det, i overgangen mellem væg og loft, formålet er at indbygge nogle spots og skjule nogle vp-rør.
Vil gerne sætte noget op med metalprofiler og så skrue gips på - men hvordan i alverden gør jeg det?
L-profiler? U-profiler?
Tænkt slutdimension cirka 300x70 (BxH) eller deromkring afhængigt af materialet...
Taknemmelig for hjælp
Noget i stil med dette?R rorobobinon sagde:Undskyld et måske dumt spørgsmål, men jeg har googlet mig i stykker uden resultat, og min opfindsomhed er i bund...
Jeg vil lave en "kasse" eller hvad man skal kalde det i samlingen mellem væg og loft, formålet er at integrere nogle spotlights samt gemme nogle vp-rørføring.
Jeg vil opbygge noget med pladeprofiler og derefter skrue gips på - men hvordan i alverden opbygger jeg?
L-profiler? U-profiler?
Tænkt slutdimension ca. 300x70 (BxH) eller deromkring afhængig af materiale...
Taknemmelig for hjælp

Du gør det lettest med vinkelprofil H50/50. Monter 1 stk. på væggen 57 mm fra loftet med passende skruer til din væg. Gør det samme i loftet med målet 287 mm fra væggen. Derefter skærer du en gipsstrimmel, der er 57 mm bred, lige så lang som du vil have tromlen, du bygger. Skru den fast i loftet, brug vaterpas, så du får den lige og pæn, og fastgør derefter en H50/50 jævnt i underkanten af det stykke. Afslut med at skære en gipsstrimmel, der er 300 mm bred, hvis du ikke har fabriksfelt nedad på din allerede monterede gips i loftet. Skru den først fast i væggen og brug en vinkelhager, når du skruer den fast i yderhjørnet for at sikre, at stykket i loftet hænger lodret. Afslut med at montere et yderhjørnebeskyttelse.
Tror jeg forstår, godt oplæg.Matti_75 sagde:
Lettast gør du den med vinkelprofil H50/50. Monter 1 stk. på væggen 57mm fra loftet med passende skruer til din væg. Gør det samme i loftet med målet 287mm fra væggen. Derefter skærer du til en gipsstrimmel, der er 57mm bred, lige så lang som du vil have tromlen du bygger. Skru den fast i loftet, brug vaterpas, så du får den lige og pæn, derefter fastgør du en H50/50 langs underkanten på det stykke. Afslut med at skære til en gipsstrimmel, der er 300mm bred, hvis du ikke har fabriks-kanten nedad på din allerede monterede gips i loftet. Skru den fast i væggen først, og brug vinkelmåler, når du skruer den fast i yderhjørnet for at sikre, at stykket i loftet hænger lodret. Afslut med at montere en yderhjørnebeskyttelse
Føles besværligt at få lige, men måske er det bare i mit hoved?
Har du et billede som supplement til din beskrivelse? Får ikke det helt samlet...Matti_75 sagde:
Lettest gør du den med vinkelproil H50/50. Monter 1 stk. på væg 57mm fra loft med passende skruer til din væg. Gør det samme i loftet med målet 287mm fra væg. Derefter skærer du en gipsremse, der er 57mm bred lige så lang, som du vil have tromlen, du bygger. Skru den fast i loftet, brug vaterpas, så du får den lige og pæn, og derefter fastgør du en H50/50 jævnt i underkanten af det stykke. Afslut med at skære en gipsremse, der er 300mm bred, hvis du ikke har fabrikkant nedad på din allerede monterede gips i loftet. Skru den fast i væggen først og brug vinkelhagen, når du skruer den fast i yderhjørnet for at sikre, at stykket i loftet hænger lodret. Afslut med at montere et yderhjørn beskyttelse
mvh
Richard
Klik her for at svare