God aften

Overvejer at eftermontere elmotor til garageporten. Et spørgsmål, der dukkede op, er, hvordan man låser den? Låser den med motoren? Hvordan gør man i så fald, hvis strømmen går, eller hvis batterierne i fjernbetjeningen løber tør?

Tak på forhånd

Min crawford låser jeg med nøgle, ved faktisk ikke om den bare slukker for fjernåbningen eller om den låser mekanisk.. (har aldrig prøvet det)

for at åbne vores port skal man frikoble den, hvis strømmen er gået.. tror der fandtes noget man kunne købe til, så man kunne gøre det udefra også..

Føles ikke som om porten kan åbnes, hvis man bare har lukket den med fjernbetjeningen, så den som vil gå ind uden lov, tror nok den er låst..

Kan du komme ind i garagen fra en anden side går du ind der og åbner indefra. Kan du kun komme ind i garagen gennem porten, skal du supplere med lås på porten.

jkarlberg sagde:
Min crawford låser jeg med nøgle, ved faktisk ikke om den bare slukker for fjernåbningen eller om den låses mekanisk.. (har aldrig prøvet)

for at åbne vores port skal man frakoble den hvis strømmen er gået.. tror der fandtes noget at købe til så man kunne gøre det udefra også..

Føles ikke som om porten kan åbnes hvis man bare har lukket den med fjernbetjeningen, så den der skal gå ind ulovligt tror nok den er låst..
Tak for hurtigt svar!

Hvis jeg forstår dig ret, så låser du din port med nøgle? Så må du vel ud af bilen alligevel?

Føles ikke som.. Er det en antagelse, eller har du forsøgt at åbne den, når den bare var lukket med fjernbetjeningen?

drik sagde:
Tak for det hurtige svar!

Hvis jeg forstår dig korrekt, så låser du din port med nøgle? Så må du vel alligevel gå ud af bilen?

Føles det ikke som.. Er det en antagelse, eller har du forsøgt at åbne den, når den kun har været lukket med fjernbetjeningen?

Nej har fjernstyret port, men hvis jeg skal låse porten, så skal jeg gå ud af bilen, men jeg har ikke låst porten nogensinde (velkommen tyve) da man alligevel ikke kan forcere den, så længe motoren ikke er frakoblet..

[video]http://www.hoermann.se/videor/[/video]

Kig på klippet så måske forstår du

Det går jo at sætte en plade foran frikoblingen, så man ikke kan nå det som de gør på klippet.
Mange portleverandører leverer porten med lås ELLER motor, køber man med motor er altså låset ofte tilvalg.

saiter sagde:
Og se denne her hvordan nødåbningen kan bruges af tyve.
[link]

Sørg for at din garage er tom eller endnu bedre låst.

//AA
Heldigt man har porte uden vinduer ;)

Vores har frikobling med låsbart drej på ydersiden. Man skal altså låse op og så er det som et terrassedørsgreb man drejer op så frikoblingen går ud.
Vi har en hel port (uden vindue) og en "karm" der ligger oven over porten så tricket i videoen fungerer bestemt ikke hos os... :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.