Jeg har en gammel bod, som jeg tænker på at isolere. I arbejdet indgår selvfølgelig også gulvet. Boden er bygget på syllar. Den tidligere ejer har på en eller anden måde støbt en plade nederst, som kun er nogle få centimeter tyk.

En tømrer anbefalede mig at lægge først platon og derefter bjælkekonstruktion med 60 cc med celleplastisolering imellem. Derefter gulvspån ovenpå dette.

Spørgsmål

1. Hvordan lægges platonmåtten? Er det vigtigt, at alle samlinger er tætte?
2. Skal den bøjes op mod kanterne?
3. Skal den fastgøres til pladen på en eller anden måde eller blot "ligge"?
4. Kan bjælkekonstruktionen hvile på platonmåtten, eller tager den skade af det?
5. Skal jeg have bjælker, hvis bundpladen tillader det? Jeg har en formodning om, at jeg har set eksempler på gulve, hvor spånpladen hviler direkte på celleplasten. Holder det? Bliver det ikke ustabilt?

Mvh P.
 
ups jeg fandt meget information på producentens hjemmeside www.isola.se

P
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.