Har tænkt bygge en rampe / bro op til et carport-tag. Det er cirka 6 meter langt. Tænkte man kunne støbe et fundament i beton i jorden på den ene side og så lade den anden ende hvile på taget.
Har overvejet handicapramper i galvaniseret stål, men de er ofte i sektioner, der behøver støtte under.
Jeg kan ikke have nogle stolper midt under, så den skal hænge frit.
Hvordan ville I have gjort? Findes der en fornuftig løsning, eller bliver det at bygge en trappe i stedet?

• Orange ATV og betontag ved side af skov, rød linje viser potentiel rampe til carporttag.
Er det vel bare at køre limtræsbjælker?

MultiMan
Jeg gætter på, at taget ikke er beregnet til den belastning.

Man kan lægge en plade eller syllpapp på limtræsbjælkerne for at mindske vandtrykket. Behandl så på passende måde. Måske en ekstra stolpe i hjørnet på carporten med passende afveksling. Synes ikke det er et umuligt projekt.

Så undrer jeg mig over, hvad du skal lave deroppe? Bygge veranda?

• Synes
Danne12345
  • Laddar…
Hvis du blot skal gå på rampen, burde et par telefonstolper med groft træ ovenpå være tilstrækkeligt, det vil naturligvis svikte, men alternativet med limträ vil sandsynligvis blive betydeligt dyrere.

Larsa Larsa sagde:
Man kan lægge en plade eller svalehalspap på limtræsbjælkerne for at mindske vandtrykket. Behandl derefter på passende måde. Måske en ekstra stolpe i hjørnet på carporten med passende afveksling. Synes ikke det er et umuligt projekt.

Så undrer jeg mig over, hvad du skal gøre deroppe? Bygge veranda?
Det er en indgang til loftet, så taget til carport bliver som en indgang til det. Bliver en lille veranda deroppe.
Alternativet er at bygge en trappe, men så mister vi en del plads, og det ville være rart at slippe for det.

Z z_bumbi sagde:
Jeg gætter at taget ikke er beregnet til den belastning.
Nej, det er det ikke mere end beregnet til en masse sne.

Unikt namn
D Danne12345 sagde:
Nej, det er det ikke mere end beregnet for en masse sne.
Men nu bliver det jo både snelast plus en verandakonstruktion +rampe + mennesker som den skal bære.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.