Du behöver 145*45 C24 træ med en V-tagstol.

Tror nok den virksomhed, du spurgte, bare har gjort sådan for at du skal få plads til isolering.

Så dine nuværende tagstole er overdimensionerede da jo :), men du har ingen stag iøvrigt.

Kan man ikke regne med, at så gammelt træ er et hak bedre end C24 også?

huggan sagde:
Du behöver 145*45 C24 træ med en V-spær.

Tror nok den virksomhed du spurgte kun har gjort det, så du får plads til isolering.

Så dine nuværende spær er overdimensionerede så, jo :), men du har ingen stivere i øvrigt.
Nice! Så burde det også fungere med to skruelimede 45*120, ikke? Bliver stærkere end en 45*145 hvis jeg har forstået det rigtigt.

Räknenisse sagde:
Kan man ikke regne med, at så gammelt træ er et hak bedre end C24 også?
Sikkert vokset langsommere, så det kan nok passe :)

Udover at Byggmax ikke har 45x120 i C24 :( Mindste dimension, de har, er 145 :(

tlundberg sagde:
Foruden at Byggmax ikke har 45x120 i C24 :( Mindste dimension de har er 145 :(
Findes jo mange andre steder end lige ByggMax?

• Synes
Stugrenoverare
  • Laddar…
Ja, vi har også Beijer, men der handler jeg helst ikke. Har helt mistet tilliden til personalet der efter at have fået helt forkert "hjælp" og ubehagelig betjening.

Men okay, at plukke lidt selv på deres bræddgård kunne jeg vel godt gøre...

tlundberg sagde:
Ja, vi har Beijer också, men der handler jeg helst ikke. Har helt mistet tilliden til personalet der efter at have fået helt forkerte "hjælp" og ubehagelig betjening.

Men selvfølgelig, at plukke lidt selv på deres bræddegård kunne jeg vel godt gøre...
Alternativet er vel at købe 45x145 hos ByggMax og så kløve ned til 45x120 selv. Lidt mere arbejde, men ikke så slemt.

Ja, jeg har tænkt på tanken. Det bliver måske sådan, at jeg går efter en simpel 145'er, når det bliver tid til spær. Og så den dag, jeg får lyst til at indrette førstesalen, fjerner jeg 25mm og forstærker med en ekstra udskåret 145'er.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.