Jeg får total panik... Det tager for lang tid, og jeg får pip af det.
Har sgu ikke tålmodighed til at kile op alle reglar.
Okay....
Jeg har 3 rum, som jeg vil have op i samme niveau.
En entre, en stue og et køkken.
Jeg har målt op, og entreen er det højeste punkt, så jeg har valgt at hæve de 2 andre rum, det skal blive en åben planløsning..
Jeg forsøger nu at kile op regel for regel, men oplever, at det tager for lang tid, og at det er en skam, fordi reglarne bliver ikke lige så stabile, eftersom de fra starten er forankrede i betongulv og reglar som er støbt i betonen.
I den tilstand min ryg befinder sig, vil jeg have en hurtigere løsning på dette.
Skal jeg lime- og skrue på siden af reglarne med 45x95, på begge sider!?
Skal have 22mm gulvafspån på dette, hvis det spiller en rolle.. det er vel standard at gøre sådan, antar jeg..
Æv.. nu holder jeg fyraften.. ryggen dræber mig.
Har sgu ikke tålmodighed til at kile op alle reglar.
Okay....
Jeg har 3 rum, som jeg vil have op i samme niveau.
En entre, en stue og et køkken.
Jeg har målt op, og entreen er det højeste punkt, så jeg har valgt at hæve de 2 andre rum, det skal blive en åben planløsning..
Jeg forsøger nu at kile op regel for regel, men oplever, at det tager for lang tid, og at det er en skam, fordi reglarne bliver ikke lige så stabile, eftersom de fra starten er forankrede i betongulv og reglar som er støbt i betonen.
I den tilstand min ryg befinder sig, vil jeg have en hurtigere løsning på dette.
Skal jeg lime- og skrue på siden af reglarne med 45x95, på begge sider!?
Skal have 22mm gulvafspån på dette, hvis det spiller en rolle.. det er vel standard at gøre sådan, antar jeg..
Æv.. nu holder jeg fyraften.. ryggen dræber mig.
Jeg forstår ikke hvorfor du går efter reglerne? De ligger vel i en god position, så det er nok bare at sømme den ønskede forhøjelse på reglen, det ville jeg have gjort. Med en rundsav kan du kløve en regel til hvilken som helst afstand du vil og har brug for. Hvis du er bange for, at den vil revne, risikoen er der, hvis afstanden er for tynd, forboret da i gulvspånpladen og brug passende lange skruer.
Eller så skider du i det hele og beder nogen flydespartle skidtet for dig. Så bliver det i niveau, og ryggen klarer sig. 
Ja, hvis der er noget jeg fortryder med min opregling (i kælderen) det skal være stumt og så stabilt som det bare går. Ingen regel må ligge og flagre, det fører bare til gulvknirken. Det går ikke at fuske sig igennem dette moment desværre. Man må leve med skidtet, indtil man orker at gøre det om igen.
Gulvet er så ujævnt, at det desværre ikke er muligt at sætte noget direkte mod gulvet... Ellers havde det været det bedste.
Reglarne, der sidder der i dag, er fastgjorte og stabile, bare ikke i niveau med hinanden.
Jeg tror, det bliver en løsning med reglar ved siden af, skruede og limede.
Jeg vil forstærke, hvor det i dag ikke er helt i orden.
Knirkende lyde er jeg ikke super bekymret over, da det spikrede gulv nu er ude.. reglarne i sig selv knirker faktisk ikke særligt...
Men gud, hvor er det kedeligt at beskæftige sig med dette!! Det bliver så dejligt at få gulvspån lagt ned.
Reglarne, der sidder der i dag, er fastgjorte og stabile, bare ikke i niveau med hinanden.
Jeg tror, det bliver en løsning med reglar ved siden af, skruede og limede.
Jeg vil forstærke, hvor det i dag ikke er helt i orden.
Knirkende lyde er jeg ikke super bekymret over, da det spikrede gulv nu er ude.. reglarne i sig selv knirker faktisk ikke særligt...
Men gud, hvor er det kedeligt at beskæftige sig med dette!! Det bliver så dejligt at få gulvspån lagt ned.
Klik her for at svare