Jeg havde et utæt ovenlysvindue i badeværelset på overetagen. En blikkenslager har nu fikset dette (monteret en ny underbeslag, tilsluttende plader osv.). Nu mangler jeg at ordne lofterne selv.
Her ser I billeder af, hvordan det så ud før nedrivningen. (flamingo, 12 mm osb og 12 mm gips).
Sådan ser det ud nu:
Ser lidt anderledes ud, den nye kasse (hedder det sådan?) med sort isolering forstyrrer geometri lidt (jeg har 40 mm + 20 mm tykkelse at lege med undtagen tæt på vinduet, hvor der kun er 20 mm).
Hvordan ville I gøre for at fixe loftet? Jeg tænker regels og 40 mm isolering (bedre uld eller flamingo?) mellem reglerne og så 10 mm osb + 10 mm gips. Tænker jeg forkert?
Nederst mod væggen bliver det nok ikke så optimalt.
Hvor gammelt er badeværelset? Måske er der ikke tætningslag på væggen heller.
Ok, tak.
Jeg ved ikke præcis, hvordan væggene ser ud for der har jeg ikke været nødt til at rive noget ned. Huset blev bygget i 2010, så badeværelset blev nok færdigt der omkring.
Inden du bygger igen, skal du sætte dampspær og finde en måde at tilslutte det til det gamle dampspær. Sandsynligvis er tape den nemmeste løsning.
Et dumt spørgsmål måske, men skal dampspærren være mellem osb-pladen og isoleringen, eller mellem tagspærene og isoleringen?
Spontant tænker jeg, at man ikke vil have fugtig luft, der trænger ind i isoleringen indefra, men jeg føler mig lidt usikker på, hvordan man egentlig overvejer dampspærren.