Har en lille overvejelse om dette:
Illustration af saxtakstol ved tag og vægmøde, viser luftspalte og isolering.
Når man isolerer taget ved saksetagspær, så har jeg læst, at man først skal have en luftspalte mod undertaget, så kommer selve isoleringen, og derefter tætningslaget. Det, jeg ikke har fundet nogen steder, er hvordan man gør, hvor taget møder væggen; hvilken del af vægkonstruktionen skal jeg tage med op mod taget? Skal man se det som om taget går ned mod væggen eller at væggen går op mod taget? Hvad er mest praktisk?

Kan ikke finde hvor man kan redigere overskriften for indlægget som blev lidt mærkelig svensk....
 
Senest redigeret:
D dogpox sagde:
Har en lille overvejelse om dette:
[billede]
Når man isolerer loftet ved saxespær, har jeg læst, at man først har brug for en luftspalte mod rupløjet, så kommer selve isoleringen, og så tætningslaget. Det, som jeg ikke har fundet nogen steder, er hvordan man gør, hvor loftet møder væggen; hvilken del af vægkonstruktionen tager jeg med op mod loftet? Skal man se det som om loftet går ned mod væggen, eller at væggen går op mod loftet? Hvilket er mest smidigt?
Isoleringen fra loftet ligger på hammerbåndet og slutter der. Den skal være vindtæt på en eller anden måde.
Har du vinddug på væggen, skal den sættes sammen med vindafleder i loftet.
Tape alle samlinger.
 
T Tompafix sagde:
Isoleringen fra taget ligger på hammarbandet og slutter der. Den skal vindbeskyttes på en eller anden måde.
Har du vindduk på væggen, skal den sættes sammen med vindafleder i taget.
Tape alle samlinger.
Så jeg går i princippet op med yderdelen af væggen og bygger den sammen med pladen, der skaber luftspalten?
 
D dogpox sagde:
Så jeg går i princippet op med den yderste del af væggen og bygger den sammen med pladen, der skaber luftspalten?
Billede af bygningsdiagram viser en konstruktion med nummeret 1 som ydervæg og nummeret 2 som en plade, der skaber en luftspalte.

Hvis 1 svarer til ydervæggen ind til læskuret, og 2 er board eller lignende, der skaber luftspalte...?
 
Illustration af tagfod med detaljerede snit af konstruktion, isolering og bjælker ifølge instruktioner for lukket eller åben tagfod. fra væggen går vindskyddet op og evt. panelen afhængigt af om du skal køre med åben tagfod eller ej.
 
T Tompafix sagde:
[billede] fra væggen går vindskyddet op og evt. panelet afhængigt af om du skal køre med åben tagfod eller ej.
På billedet ser det snarere ud som om, at boarden som skaber luftspalten går ned til vindskyddet?

Synes at hjemmesiden er svær at navigere...må man spørge hvor du fandt billedet?
 
D dogpox sagde:
På bilden ser det snarare ut som att boarden som skapar luftspalten går ned til vindbeskyttelsen?

Synes at hjemmesiden er svær at navigere...må jeg spørge, hvor du fandt billedet?
Boarden som skaber luftspalten fungerer også som vindbeskyttelse. Du kan gøre begge dele, så længe der er en luftspalte helt ud til tagfoden. Dvs luften skal kunne komme ind der.
Træguiden findes al den nyttige info du søger.
Du finder info på isoleringsmærker som isover eller paroc.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.