Har en lille overvejelse om dette:
Når man isolerer taget ved saksetagspær, så har jeg læst, at man først skal have en luftspalte mod undertaget, så kommer selve isoleringen, og derefter tætningslaget. Det, jeg ikke har fundet nogen steder, er hvordan man gør, hvor taget møder væggen; hvilken del af vægkonstruktionen skal jeg tage med op mod taget? Skal man se det som om taget går ned mod væggen eller at væggen går op mod taget? Hvad er mest praktisk?
Kan ikke finde hvor man kan redigere overskriften for indlægget som blev lidt mærkelig svensk....
Har en lille overvejelse om dette:
[billede]
Når man isolerer loftet ved saxespær, har jeg læst, at man først har brug for en luftspalte mod rupløjet, så kommer selve isoleringen, og så tætningslaget. Det, som jeg ikke har fundet nogen steder, er hvordan man gør, hvor loftet møder væggen; hvilken del af vægkonstruktionen tager jeg med op mod loftet? Skal man se det som om loftet går ned mod væggen, eller at væggen går op mod loftet? Hvilket er mest smidigt?
Isoleringen fra loftet ligger på hammerbåndet og slutter der. Den skal være vindtæt på en eller anden måde.
Har du vinddug på væggen, skal den sættes sammen med vindafleder i loftet.
Tape alle samlinger.
Isoleringen fra taget ligger på hammarbandet og slutter der. Den skal vindbeskyttes på en eller anden måde.
Har du vindduk på væggen, skal den sættes sammen med vindafleder i taget.
Tape alle samlinger.
Så jeg går i princippet op med yderdelen af væggen og bygger den sammen med pladen, der skaber luftspalten?
På bilden ser det snarare ut som att boarden som skapar luftspalten går ned til vindbeskyttelsen?
Synes at hjemmesiden er svær at navigere...må jeg spørge, hvor du fandt billedet?
Boarden som skaber luftspalten fungerer også som vindbeskyttelse. Du kan gøre begge dele, så længe der er en luftspalte helt ud til tagfoden. Dvs luften skal kunne komme ind der.
Træguiden findes al den nyttige info du søger.
Du finder info på isoleringsmærker som isover eller paroc.