Jeg bygger en garage af siporex-blokke. På væggene har jeg lagt regler, og på reglerne ligger bjælkerne på tværs over garagen, se billedet. På bjælkerne kommer selvfølgelig taget til at ligge.
Nu er jeg usikker på, hvordan jeg skal bygge væg-delen mellem blokkene og taget...
Jeg vil ikke have træ der, men det skal være pudset væg hele vejen op. Jeg overvejer, om jeg kan sætte en slags facadeplade eller fibercementplade, typisk Cembrit eller Aquaroc, og lægge pudsen videre op på dem.
Jeg kan lime den mod blokkene i underkanten, de er lidt tilbagetrukne de sidste rækker. Men kan jeg fastgøre facadepladerne til bjælkerne i overkanten? Jeg er bange for, at pudsen vil revne, når træet bevæger sig. Alternativet er, at de bare står op, og kun er limet til blokkene i underkanten og slet ikke sidder fast i overkanten. Måske også med en bolt ind i væggen i underkanten. Men så kan de måske knække, hvis der bliver skudt en fodbold på dem eller sådan noget...
Har intet svar men er interesseret i hvad du får for svar.
De stenskiver jeg har kigget på skal ventileres hvilket gør at det er svært at ikke få en tydelig overgang mellem mursten og stenskive.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.