8,842 læst ·
8 svar
9k læst
8 svar
Hvordan gør jeg rigtigt med spartelhjørner?
Hvis jeg skal sætte spartelhjørner, hvordan gør jeg så for at det bliver rigtigt?
Hvilken del af gipspladen skal være ud mod hjørnet, en lige eller den skrå kant så at sige?
Hvad skruer jeg hjørnerne med? Almindelig gipsskrue?
Hvilken del af gipspladen skal være ud mod hjørnet, en lige eller den skrå kant så at sige?
Hvad skruer jeg hjørnerne med? Almindelig gipsskrue?
Du sætter en hjørneforstærkning enten af typen strimmel som denne http://dalapro.se/files/DalaPro/Library/Brochures/NoCoatFolder_4-sidig.pdf eller en metalskinne. Skruer gør du som vanligt.
Edit. Hvis det er udadgående hjørner du mener. Indadgående behøves der ikke noget specielt.
Edit. Hvis det er udadgående hjørner du mener. Indadgående behøves der ikke noget specielt.
er ikke papstrimlen lavet til at sætte i indgående hjørner også?
Har aldrig gjort det selv, da jeg bare svøber rundt tapetet i inderhjørner.
Jeg har sat gipspladerne med forsænkningen mod hjørnet for på den måde at kunne spartle over stålskinnen uden at spartle en meter til siden... ved ikke om det er rigtigt eller ej, men det virkede hos mig.
Har aldrig gjort det selv, da jeg bare svøber rundt tapetet i inderhjørner.
Jeg har sat gipspladerne med forsænkningen mod hjørnet for på den måde at kunne spartle over stålskinnen uden at spartle en meter til siden... ved ikke om det er rigtigt eller ej, men det virkede hos mig.
Det gør ingen forskel pladerne ender jo som de gør, bliver det en hel plade så har du forsænkningen såsom jkarlberg skriver og bliver det en skåret plade så er der en lille kant på jernet som du alligevel følger med spartlen og så bliver det lidt bredere med spartel.
Nej med lim nu til dags eller spackel tidligere brugte man et specialværktøj som man slog fast disse med men det koster skjorten og anses ikke som pålideligt længere tilsyneladende. Men skru ikke for da skal du spartle både tykt og bredt.
Sætlim eller spackel.
Sætlim eller spackel.
Klik her for at svare