Hej hej!
Hangede meget her, da vi købte hus for 5-6 år siden, og nu skal de glemte dele renoveres, og jeg har stødt på nogle problemer... Da vi købte huset, var der en fugtskade i det ene hjørne. Nu er fundamentet (mullbänk/næsten krybekælder) revet op og udgravet. Jeg er begyndt at rive i væggen for at se, hvor meget der er skadet der. Nu til mine spørgsmål...
Min tanke er ikke at rive højere op, end hvad der virkelig er nødvendigt... Men hvor meget skal egentlig fjernes?
Det er som sagt en gammel fugtskade, ingen fugt på nuværende tidspunkt. Også insekter, der har spist sig mætte på træet.

Hvordan genskaber man bedst muligt?

Vedlægger lidt billeder...
Billede 1 viser hvordan det ser ud... Nærmest er det liggende panel, som er i ret god stand. Så er der spånpladeisolering, efter det stående plank, der ligger op ad en form for puds.
Billede 2 viser hvordan de stående planker ser ud, fotograferet nedefra.
Alle gode tips og råd er velkomne!!!

• Væg under renovation med synlig træpanel og gammel murværk, der viser tegn på tidligere vandskade og nedbrydning. Luftrist i nederste hjørne.
  • Trævæg med skadede plank, der viser tegn på insektangreb, og tilstødende overflader i et renoveringsprojekt, fotograferet tæt på.
Hvis fugten er væk, og det ikke er bærende dele, der er påvirkede, behøver du ikke gøre noget. Fjern eventuelt skimmel og byg igen, så det ser pænt ud. Så længe det er tørt, vil der ikke ske noget.

Nej, alt er tørt nu. Men man undrer sig jo over, hvordan fanden de har bygget denne væg...skiller sig markant fra resten af huset!
Væg i et hus med uregelmæssig konstruktion, fundamentet og bunden af væggen viser tegn på slid og skader. Træflis og snavs er synligt på gulvet.

Vægkonstruktion med eksponeret trædel og isolering; byggemetode synes anderledes end resten af huset ifølge indlægget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.