1,266 læst ·
2 svar
1k læst
2 svar
Hvordan fylde huller i væggen alternativt fjerne gammel elinstallation.
Hej,
Jeg er i gang med at renovere kælderen. Jeg har slebet al maling af væggene og skal snart pudse dem. Der er et par gamle ikke-brugte elinstallationer indstøbt i væggene, som jeg skal håndtere på en måde. Enten fylder jeg dem igen med noget, i så fald hvad? Husfix? De er helt i metal, så der er ikke meget, der kan hæfte på det.
Alternativt forsøger jeg at fjerne installationerne, før jeg fylder igen med noget passende. Er der nogen, der ved, hvordan jeg lettest får dem væk? De sidder meget fast, så jeg antager, at de har fremspringende dele, der er støbt fast i betonen.
Tak!
Jeg er i gang med at renovere kælderen. Jeg har slebet al maling af væggene og skal snart pudse dem. Der er et par gamle ikke-brugte elinstallationer indstøbt i væggene, som jeg skal håndtere på en måde. Enten fylder jeg dem igen med noget, i så fald hvad? Husfix? De er helt i metal, så der er ikke meget, der kan hæfte på det.
Alternativt forsøger jeg at fjerne installationerne, før jeg fylder igen med noget passende. Er der nogen, der ved, hvordan jeg lettest får dem væk? De sidder meget fast, så jeg antager, at de har fremspringende dele, der er støbt fast i betonen.
Tak!
Træk sømmene ud, og så pil dåsen ud. Hvis der ikke er nogen søm, så begynd at bruge lidt magt. Den sidder ikke med nogle fremspringende dele. Det plejer at fungere med tang og en slags skruetrækker til at vippe med og få lidt greb. Den sidder kun i røret, som her ser ud til at komme nedefra, men den samling er kun presset og løsner nemt.laserorm sagde:
Hej,
Jeg er i gang med at renovere kælderen. Har slebet al maling af væggene og skal snart pudse dem.
Der sidder et par gamle ikke brugte elinstallationer indstøbt i væggene, som jeg skal håndtere på en måde. Enten fylder jeg dem med noget, i så fald hvad? Husfix?
De er helt i metal, så der er ikke meget, der fæster på det.
Alternativt forsøger jeg at fjerne installationerne, før jeg fylder med noget passende. Er der nogen, der ved, hvordan jeg nemmest fjerner dem? De sidder meget godt fast, så jeg antager, at de har fremspringende dele, der er støbt fast i betonen.
Tak!
Tak!G Gunnar Gran sagde:Ryk sømmene ud, og derefter pille dåsen ud. Hvis der ingen søm er, så begynd at vride lidt. Den sidder ikke med nogle fremspringende dele. Det plejer at fungere med tang og en slags skruetrækker til at bøje med og få lidt greb. Den sidder kun i røret, som her ser ud til at komme nedefra, men det samling er kun presset og løsner nemt.
Brugte multiværktøjet og lavede små snit i dåsen, så var det nemt at bøje ud med skruetrækker.
Klik her for at svare