Hej! Vi er begyndere og forstår os ikke helt på, hvad der ville være den bedste måde at fikse vores opbevaringsrum på, så vi tager gerne imod lidt råd fra jer. Vi tænkte at fuldspartle hele væggen med finspartel, men først skal vi gøre noget angående alle borehullerne, som blev ret store. Vi forsøgte at fjerne alt løst siddende materiale, men det tager ikke slut, da materialet, der sidder bag det hvide, er ekstremt porøst. Ved I, hvad det er for et materiale, og hvad det hvide på væggen er, er det en slags puds? Hvordan skal man gå frem, og hvilket materiale skal vi bruge for at fylde hullerne?

Da vi fjernede et garderobeskab, opdagede vi, at der ikke sad nogen liste der, og at der er en stor revne mellem gulvet og væggen flere forskellige steder, som vi gerne vil fylde. Hvilket materiale er bedst til dette, og kan man bruge det samme materiale til at reparere revnen i gulvet også?

Jeg var også meget nysgerrig på en indbygget kasse, der sad i hjørnet af rummet. Den var ret stor og sad i vejen, så jeg var nysgerrig, om jeg kunne bygge noget mindre, og det ser sådan ud. Det ser ud til, at det er vandrør, der går til badeværelset, kan det passe? Er der nogen byggekode angående at skjule dem, kan man bygge noget meget tæt omkring med overskudt mdf, som man limer på væggen? Eller skal det være mere ordentligt? Det, der sad der, var ekstremt overkill efter min mening, nogen slags gipsplader ovenpå en metalkonstruktion, der sad ind i væggen med kæmpeskruer og plugs.

Tak for tipsene!

• Gulv og væg med en tydelig revne samt spor af skader og huller, sandsynligvis fra tidligere installation eller fjernelse af møbel.
  • En væg med flere huller og porøst materiale, muligvis gips, synlig på fotoet.
  • Billede af væg og gulv med stor sprække, løse pudsrester og skader på overfladen. Vises i forbindelse med renoveringsprojekt.
  • Sprækket gulv med malingstænk og stor revne langs væggen. Porøst materiale og manglende liste vises tydeligt.
  • Huller i væggen med synlige hvide rør og omgivet af skadet gips og forskellig byggemateriale.
  • Porøs væg med flere synlige borehuller og afskallet hvid overflade, sandsynligvis puds. Kabler ses nederst i venstre hjørne.
Det blev finspartel overalt til sidst. Væg? Finspartel. Ujævnt gulv? Finspartel. 5cm hul hvor en mursten manglede? Finspartel. Har spartlet en milliard gange, derefter slebet som en galning og kom til at slibe næsten alt det af jeg havde spartlet, og så spartle igen. Det blev glattere end en babynumse. Skal bygge noget rundt de der rør nu.

271352290_771766584216752_779242060995783117_n.jpg

• Synes
Splanen og 1 anden
  • Laddar…
Kan ikke sige, at jeg er nogen ekspert i emnet, men jeg har gjort og ville have gjort det samme. Flot blev det til sidst også, godt klaret!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.