Hejsa!
Jeg har tænkt mig at bygge et bryggers med både kakler og klinker i kælderen i mit hus bygget i 1935. Ingen isolering hverken under gulvet eller bag ved væggen. Det blev dræneret for 25 år siden dog. Tanken er at isolere ydersiden med isodrän næste sommer.
Jeg har forstået, at det er meget vigtigt ikke at stoppe fugtvandringen. Man skal, hvad jeg har forstået, ikke have en fugtspærre. Men uanset hvor man læser, anbefales det at bruge primer både under og over spartelmasse. Forhindrer primeren ikke fugtvandring ???
Taknemmelig for hjælp!
Mvh Zax
Jeg har tænkt mig at bygge et bryggers med både kakler og klinker i kælderen i mit hus bygget i 1935. Ingen isolering hverken under gulvet eller bag ved væggen. Det blev dræneret for 25 år siden dog. Tanken er at isolere ydersiden med isodrän næste sommer.
Jeg har forstået, at det er meget vigtigt ikke at stoppe fugtvandringen. Man skal, hvad jeg har forstået, ikke have en fugtspærre. Men uanset hvor man læser, anbefales det at bruge primer både under og over spartelmasse. Forhindrer primeren ikke fugtvandring ???
Taknemmelig for hjælp!
Mvh Zax
Almindelig primer er ikke diffusionstæt. Derimod findes der fugtspærreprodukter, som hedder primer, som man skal bruge inden den almindelige fugtspærregegga, og denne primer er til en vis grad diffusionstæt. Men som sagt, almindelig primer er det ikke. Husfixeriet tror jeg ikke på bl.a. af omkostningsårsager. Søg på forummet, så finder du svar. Puds eller gipspuds burde svaret være.
Hvilken primer du end bruger, så er det VIGTIGT, at primer/fix/fog kommer fra samme leverandør. Det er værd at påpege dette endnu en gang.
Det er jo trods alt kemikalier, man arbejder med, og det skal fungere sammen. Man kan altså ikke købe det billigste her, og det billigste der.
Tænk på det
//Daniel
Det er jo trods alt kemikalier, man arbejder med, og det skal fungere sammen. Man kan altså ikke købe det billigste her, og det billigste der.
Tænk på det
//Daniel
Klik her for at svare