Emnet har været inaktivt i 11 år, men stadig ikke problemfrit. Jeg vil gerne have smarte tips om, hvordan I dækker oversiden af muren. Jeg har haft flere mure i 10 år og dækket dem med granitplader med fugemasse imellem, men fugemassen løsner sig og bliver grim med årene. Skal bygge en ny lecamur nu. Har brug for tips.
Emnet har været inaktivt i 11 år, men stadig ikke problemfrit. Jeg vil gerne have flotte tips til, hvordan I dækker oversiden på muren. Jeg har haft flere mure i 10 år og dækket med granitplader med fuger imellem, men fugen løsner sig og bliver grim med årene. Skal bygge en ny lecamur nu. Har brug for tips.
[billede]
Du har brug for noget, der leder vandet væk fra muren. Løsningen med vandrette plader gør, at vandet løber ned langs med muren.
Krøndækning af plade eller tagsten med hældning. I dit tilfælde er det nok en blikkenslager, der giver bedst resultat.
Hej ja på muren du ser har jeg fald på hver plade. Vandafledningen fungerer. Det er granitpladerne ovenpå jeg vil erstatte med en mere elegant løsning.
Men man ser at vandet løber langs med muren og ikke drypper fra kanten
Det fungerer ikke med vandafløb på din mur, plant tag, taget skal have lidt hældning, stikke ud ca. 3 cm på faldsiden. Stenen skal hakkes ud på undersiden, så vandet ikke går rundt og ind på lecan. Vand har en overfladespænding, så det kan gå rundt lang strækning, se min enkle skitse og tænk på, hvordan du vil have det.
Rdit Jeg skar hak på mine fliser med rondel og diamantskive
Det fungerer ikke med vandafledning på din mur, fladt tag, taget skal hælde lidt, stikke ud ca. 3 cm på faldsiden. Stenen skal hakkes ud på undersiden, så vandet ikke går rundt og ind på lecan. Vand har en overfladespænding, så det kan gå rundt lang strækning, se min enkle skitse og tænk hvordan du vil have det.
Rdit Jeg skar hak på mine plader med skæreskive og diamantklinge
Hej ja tak for din hjælp, men det du ikke ser på billedet er, at jeg har fald, jeg har støbt et fald med ca. 2cm pr. sektion. Hvad har du af tips til hvilket materiale jeg skal lægge ovenpå? Men hakket under har jeg ikke, så det kan jo hjælpe.
De fliser du har er OK og hældning, men at vandet går rundt og ind på lecan skyldes overfladespændingen i det. Så for at komme væk fra det er der kun én måde at bryde cirkulationen på, at få en brydning på faldet med en form for rille på en eller anden måde, hvordan du gør det afhænger af den øvrige montering. Plejer ikke at kunne afhjælpes med noget andet end en rille. Midt så bliver der en stribe i jorden ca. 3 - 5 cm udenfor muren, der viser, at vandet løber ned uden at gå rundt mod lecamuren. Det er bare naturens lov med vand.
Men man ser att vattnet rinner längs med muren och inte drypper fra kanten
Ja det løber langs fugen på hver afsats og der behøves et hak som gør det lettere at dryppe af rigtigt som jonaserik tippede om. Igen så vil jeg gerne have lidt tips til flotte løsninger på, hvordan I har beklædt toppen af muren?
Jeg vender tilbage i morgen med foto, hvordan jeg har gjort det, men principielt ingen forskel fra det, jeg nævnte tidligere-
Kanon. Pointen med mit indlæg er, at jeg vil have gode tips om, hvordan I har beklædt toppen af muren, ikke hvilke fejl der er på muren på billedet, faktum er, at den ikke har nogen problemer med frostsprængninger, og den har holdt i 10 år nu. Men det kan jo altid forbedres.
Undskyld, kom lidt andet i vejen. Men sådan har jeg gjort for at få vand væk fra muren. Ved udklap har jeg sat en bræt for med tvinger for at kunne spore lige, og i yderkanten skal man være forsigtig, så det ikke bliver slag, der slår kanten ud. En vinkelsliber med diamantklinge fungerer godt. Hældning ca. 2 cm. Betonghætten er på en anden mur og med en trekantliste ca. 1 cm ind fra yderkanten, begge giver en rand fra dryppet på jorden.
Undskyld, der kom lige noget andet imellem. Men sådan her har jeg gjort for at få vand væk fra muren. Ved udskæring har jeg sat en plade foran med tvinger for at kunne spore lige, og i yderkanten skal man være forsigtig, så det ikke bliver slag, der slår kanten ud. En rondelsav med diamantklinge fungerer godt. Hældning ca. 2 cm. Betonhatten er på en anden mur og med en trekantsliste ca. 1 cm ind fra yderkanten, begge bliver på jorden en rand fra dryppet
Perfekt, takker.
Mine granitplader er kun 10mm tykke, så jeg skal kigge efter andet tykkere stenmateriale til toppen.
Dine blokke, du har der, var de dyre?
Mine er 30 mm, og det er nok nødvendigt, hvis man skal spore drypkant under. Har ingen anelse om, hvad de kostede, kvitteringen ligger langt tilbage i mapperne.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.