Jaha. Hvis I så min tråd om den løbsk boremaskine, må I tro, at jeg har nul kontrol over mine elværktøjer.
Men jeg tog min håndoverfræser frem efter en lang pause og kan pludselig ikke fræse lige.
Nu mener jeg ikke frihånd, men jeg skulle fræse en rille langs et bræt og brugte selvfølgelig et andet bræt som styreskinne, som jeg lod den flade del af "fod-pladen" glide imod.
Lige blev det IKKE!
Mere som en streg tegnet af et barn, ligesom, hoppende lidt her og der.
Jeg har prøvet at føre fræseren i begge retninger. Lige dårligt.
Jeg har prøvet at have to styrebrædder, som fræseren kan glide imellem. Men den lille millimeter, der alligevel er nødvendig for, at fræseren kan glide, formår den alligevel at bruge til at voble på.
Kantfræsning med fræsejern, der ligesom har en lille rulle, som glider mod kanten, går rigtig godt.
Problemet er altså, når jeg skal fræse en rille et stykke inde på emnet.
Hvad gør jeg galt nu?
Men jeg tog min håndoverfræser frem efter en lang pause og kan pludselig ikke fræse lige.
Nu mener jeg ikke frihånd, men jeg skulle fræse en rille langs et bræt og brugte selvfølgelig et andet bræt som styreskinne, som jeg lod den flade del af "fod-pladen" glide imod.
Lige blev det IKKE!
Mere som en streg tegnet af et barn, ligesom, hoppende lidt her og der.
Jeg har prøvet at føre fræseren i begge retninger. Lige dårligt.
Jeg har prøvet at have to styrebrædder, som fræseren kan glide imellem. Men den lille millimeter, der alligevel er nødvendig for, at fræseren kan glide, formår den alligevel at bruge til at voble på.
Kantfræsning med fræsejern, der ligesom har en lille rulle, som glider mod kanten, går rigtig godt.
Problemet er altså, når jeg skal fræse en rille et stykke inde på emnet.
Hvad gør jeg galt nu?
Er fræsestålet lige?
Jeg øger dybden trinvis, så problemet ligger med sikkerhed ikke i dybden. Men det er rigtigt, at jeg kun har prøvet med én fræser, som derfor kunne være sløv eller have fået et slag, så den er blevet skæv. Det burde jeg jo have tænkt på selv at tjekke, skal gøre det og vender tilbage!
Klik her for at svare