J jonaserik sagde:
Jepp for at der skal blive forspænding, så skal bjælkelaget være som en pukkel på midten og sidde fast i alle ender. Sådan gøres med broer, ved bygning af en bro i beton så støbes der ind rør og i de rør lægges der ind et antal rustfrie vajere. Når broen er færdig, så spændes vajerne med hydraulik, så broen begynder at gå nedad. Broens konstruktion gør, at den vil løfte da, men kan ikke, men spændingen findes stadig opad, og broen tåler en høj belastning uden at synke. Det med at en bro kan gå i stykker er, når den begynder at svigte op og ned, så bliver der mikrosprækker i hele konstruktionen. Ikke fordi den falder ned direkte, men med årene taber den bæreevne.
Forstærket
Med krydsfiner, helt uden virkning
Fungerer ikke overhovedet, når jeg sænker støtten/donkraften så ligger vi på samme niveauer med samme svaghed.
 
  • Loftkonstruktion forstærket med krydsfiner, viser ingen effekt på svingningen. Værkstedsgulv med fliser, sug, og en spand ses også.
Er det sådan du har gjort, forstærkningen er kun på halvdelen, det skal være i ét stykke i hele dets længde, nu er det (spændt) forstærk kun frem til midten ser det ud til, en forstærkning skal gå mellem oplagene, væg til væg for at bære op. Det går ikke at forstærke halvvejs på bjælkelaget.
 
J jonaserik sagde:
Er det sådan du har gjort, forstærkningen er kun på halvdelen, det skal være i et stykke i hele dens længde, nu er det ( spændt ) forstærk bare frem til midten ser det ud som, en forstærkning skal gå mellem understøtningerne, væg til væg for at bære op. Det går ikke at forstærke halvvejs på bjælkelaget.
Hej
ja, Plywooden er 2500mm lang, så hvis jeg samler på hele bjælkens længde, bliver det bedre?
 
Jepp det går ikke at få bærdygtighed med forstærkning som du har gjort. Når du fylder på til den anden ende, bør du lægge et stykke på en meter over samlingen, dette for at få en hel forstærkning hele vejen. Ellers kan det blive sådan, at forstærkningen vil bøje sig i samlingen. Glem ikke at spænde op igen, nogle centimeter.
 
J jonaserik sagde:
Jepp det går inte att få bärighet med förstärkning som du gjort. När du fyller på till andra änden, så bör du lägga en bit på en meter over skarven, detta for at få en hel förstärkning hele vejen. Ellers kan det blive at førstärkningen vil folde sig i skarven. Glem ikke at spänne op igen, nogen centimeter.
Hej
Monterede en heabalk og det blev perfekt.
 
  • Billede af en heabalk monteret i et rum under et træloft, med synlig konstruktion og gipsvæg.
Nu kom det. Ikke forkert at gøre sådan, så bliver det en bærebjælke på halve længden og styrker hele bjælkelaget. Held og lykke med resten.
 
J jonaserik sagde:
Nu kom det. Ikke forkert at gøre sådan, så bliver det en bæring på halve længden og styrker hele bjælkelaget. Held og lykke med resten.
Tak
Jeg gør det samme flere steder, det bliver perfekt.
 
Imellem bjælken og bjælkelaget kan du slå kiler ind, lidt svært at få en perfekt pasning, en fra hver side og smøre kilerne ind med trælim, så kan det ikke knirke.
 
  • Synes
Fågelvägen og 1 anden
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Imellem bjælken og bjælkelaget kan du slå kiler ind, lidt svært at få en perfekt pasning, en fra hver side og smøre kilerne med trælim, så kan det ikke knirke.
Er formålet med dette at få bjælken stramt mod bjælkerne, så de ikke svigter nedad?
 
C claym sagde:
Er formålet med dette at få bjælken tæt mod bjælkerne så de ikke svajer nedad?
Jepp og for at få et stift modhold på bjælkelaget, kilerne bankes ind så de bare bider, ikke så bjælkelaget løfter.
 
  • Synes
claym
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.