16,404 læst ·
10 svar
16k læst
10 svar
Hvordan forskønner man sprækkerne ved dørtrinnet?
Der findes farvet fuge-/lim i patroner, der giver en halvhård fleksibel fuge. Jeg har brugt det og synes, det ser godt ud. Den type, jeg fandt i farvehandlen, fandtes i mindst 10 forskellige nuancer fra hvid til sort med grå og brune nuancer imellem. Den kan overmales og kan lakeres. Har ikke navnet i hovedet, men kan finde det frem senere i aften.
Det lyder interessant!Pucco sagde:Der findes farvet fugemasse/lim i patroner, som giver en halvhård fleksibel fuge. Jeg har brugt det og synes, det ser godt ud. Den type, jeg fandt i farvehandlen, fandtes i mindst 10 forskellige nuancer fra hvid til sort med grå og brune nuancer imellem. Den er overmalbar og kan lakeres. Har ikke navnet i hovedet, men kan finde det frem senere i aften.
Prøver man at efterligne gulvets farve (valnød), så godt det går, eller hvad anbefales?
Find gerne navnet ja d^_^b
Der var ingen større problemer, jeg har gjort det på 5 tærskler med godt resultat. Hvis det ikke bliver perfekt, kan man jo altid bruge fugemassen, som de beskrev tidligere.savio sagde:
/Roy
Jeg er enig, i vores forrige lejlighed var der "nylavede" egetræs tærskler, de gik ud, så de var lige så brede som foderet rundt om dørhullet. Og én strakte sig længere end det med afrundede kanter, intet man tænker på i hverdagen bagefter...
TEC7 fra Novatec. http://www.relektagruppen.no/Files/Filer/TekniskNovatech/tec7_info_se08_web.pdf
Ikke så mange nuancer som jeg troede. Den mellembrune svarer til natur-eg.
Smalle fuger ses slet ikke. Brede fuger bemærkes mere, da de har en homogen farve.
Jeg synes, at det ser ud som om, gulvet har samme højde som den lave del af tærsklen, og så kan man ikke lave en ny tærskel, der går over kanten på gulvet, uden at skære lidt af døren.
Ikke så mange nuancer som jeg troede. Den mellembrune svarer til natur-eg.
Smalle fuger ses slet ikke. Brede fuger bemærkes mere, da de har en homogen farve.
Jeg synes, at det ser ud som om, gulvet har samme højde som den lave del af tærsklen, og så kan man ikke lave en ny tærskel, der går over kanten på gulvet, uden at skære lidt af døren.
Det ser jo helt klart interessant ud.Pucco sagde:TEC7 fra Novatec. [link]
Ikke så mange nuancer som jeg troede. Den mellembrune svarer til natureg.
Jeg synes, det ser ud som om gulvet har samme højde som den lave del af tærsklen, og så kan man ikke lave en ny tærskel, der går over kanten på gulvet, uden at skære lidt af døren.
Spørgsmålet er nu, hvilken farve man vælger?
Min tærskel er jo i eg, så måske er det pænest at vælge eg-farve på fugemassen?
Eller er det pænere med mørkebrun, da gulvet er mørkt? (valnød).
Jeg vil også påpege, at jeg har overvejelser om at bejdse tærsklen, uklar hvilken nuance endnu.
Klik her for at svare