Har en trappe fra 70'erne som er i fyrretræ, men på trinene er der en plastmåtte samt beskyttelse foran. Beskyttelserne er lette at fjerne, men hvordan pokker får man fjernet plastmåtten?

Jeg brugte en spartelspade, kniv, brækjern, varmepistol og sleb derefter limresterne væk, et j-a slidarbejde men det værd.

Jan-Å nåede det før ... men som tilføjelse til det kan man bruge sådan en her ...
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Verktyg/Golvskrapa/
Skrabe, skrabe, rive, trække, slide, bande, skrabe, rive, trække ... ;)

Derefter er det slibe, slibe, slibe for at fjerne limrester ...

Det svære er at få det godt uden at efterlade dybe hakker osv ...

Det er nemmest, hvis man er rigtig gal. Rykke, rive, trække og frem for alt bande er det eneste, der virker. Tæppet er det lette, så har du kun limen tilbage...

Jeg brugte mere end 40 timer på min trappe, mere end en times slibning af hvert trin. Lim er sejt og man får ondt i ryggen, for det er ikke særlig behageligt at sidde der og arbejde. Men jeg ville let have gjort det igen, for det blev så godt!

Held og lykke!

Lej en lackfræser. Det er værd hver en krone...

Fik fat i en mattestripper, skal teste den og se hvordan det bliver

Milkshaken
Ja en matt-stripper er nok det aller mest prisværdige jeg har lejet nogen gng.... Jäklar hvor praktisk det er.....

Hvorfor fjerner du plastikmåtten? Er der ikke bare spånplade nedenunder. Hvad skal du lægge på i stedet, som ikke fungerer ovenpå.

På visse trin sidder tæppet "halvløst", og tæppet dækker heller ikke hele trinnet, så underlaget bliver ikke jævnt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.