Har fået et problem med, at den fritstående emhætte skal drejes 90 grader fra den oprindelige ophængning. Emhættens ramme er fastgjort med 9 ekspansionsbolte i loftet, og da rammehelv¤% ikke er kvadratisk, passer ingen af ekspansionsboltene i hullerne på rammen, når jeg drejer den 90 grader. Hvordan fjerner jeg ekspansionsboltene uden at skulle fjerne dem fra loftet? Jeg skal nemlig fastgøre nye ekspansionsbolte ret tæt på de gamle.

dem får man ikke væk!
Nogle gange når jeg har revet pallestellage ned, har jeg slået dem frem og tilbage med en sledgehammer, indtil de er brækket af. Forhåbentlig langt nede...

For at man nemt skal undgå at se dem, skal man gøre det rigtigt, når man borer for dem. Man borer så dybt, at når de ikke længere er nødvendige, kan man slå dem hele vejen ind. Ikke megen hjælp nu, men måske næste gang??

Man kan prøve med boremaskinen og en bred bor. er de tilstrækkeligt stramt strammet, så kan man få fjernet kronen og så spartler man det lille hul der eventuelt blev

skære af med vinkelsliberen, og så hammer og dorn, bank dem ind i hullet.
Så spartle hullerne igen. Expander er omtrent som vognbolt, når man vil have dem af ;)
Tænk også på, at den våde spartelmasse får den afskårne bolt til at ruste, mal den med olie maling/rustbeskyttelse inden spartelmasse og plastmaling, ellers bliver der brune pletter i loftet.

Prøv i stedet at skrue bolten ud, før den ind så langt, at den ligger an mod gevindene, slå med en hammer på bolthovedet. Møtrikken bør da komme ind et stykke og dermed mindske spændingen på ekspander-delen. Skru derefter bolten ind igen en lille smule og træk hele pakken ud med en polygriptang.
Dette har fungeret for mig tidligere i hvert fald.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.