Hej,
Jeg skal sætte romerske (olympiske) ringe op i loftet i kælderen. Det er et træhus fra 1930'erne. Jeg er temmelig sikker på, at materialet (set op fra kælderen) er gipsplader og derefter træbjælkelag. Jeg går ud fra, at jeg skal finde disse regler for at fastgøre ophængningsanordningen i dem. Mit spørgsmål er, hvordan finder jeg træreglerne bag en gipsplade uden at bore i hele loftet?

Bank på loftet, så kan du høre, hvor det kun er gips (lyder hult) og hvor der er regel. Du kan også tage en magnet og føre frem og tilbage, indtil den hænger fast på skruen/sømmet, der holder gipsen oppe, som jo er fastgjort i reglerne.

• Synes
Heij83
  • Laddar…
Og reglarne går i samme retning som spær?

L Larry81 sagde:
Og reglerne går i samme retning som spær?
Det er ikke tilfældet i et gammelt hus.

Tegn dine "fund" med en blyant eller en pastel-farvet tavlekridt fx, så opdager du snart, hvad der gælder. Tavlekridt er lettere at vaske af bagefter tænker jeg.

• Synes
Larry81
  • Laddar…
Ved du præcis, hvordan det er konstrueret? 'Træbjælkelag' kan betyde en masse forskellige ting. Hvis der ikke er ændret alt for meget siden 30'erne, ville jeg tro, at det er en form for homogent undertag i træ, der er sømmet fast i gulvbjælkerne.

useless useless sagde:
Ved du præcis, hvordan det er konstrueret? 'Træbjælkelag' kan betyde en masse forskellige ting. Hvis ikke alt for meget er ændret fra 30'erne, så ville jeg tro, at det er en form for homogent underlag af træ sømmet i gulvbjælkerne.
Nej, ved ikke, hvordan det ser ud. Det stod i prospektet, at det var træbjælkelag. Tror du, at det er muligt at fastgøre disse ringe i det homogene underlag sømmet i gulvbjælkerne, eller behøver jeg at "finde" en gulvbjælke?

Du må nok begynde med at undersøge lidt mere, hvordan det er konstrueret. 'Träbjälklag' betyder bare, at det hovedsageligt er lavet af træ. Det siger intet om den præcise konstruktion.
Det nemmeste er måske at bore et hul på et mindre synligt sted?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.