Du har ret men ikke hele vejen :)
Det acctr er inde på er en løsning, der kan fungere, eftersom han saver med en vinkel, betyder det, at vand ikke så let finder vej ind i sporet, naturligvis kan en del stige gennem kapillærstigning.

Du har også ret i, at jeg mener den naturlige slid af vejr og vind, men jeg mener også, at når man skruer bæreringslinjen mod facaden, skaber det problemer med det vand, der lander på terrassen, som ledes mod facaden, samt at det snavs, der med tiden havner i vinklen og i "sprækken," binder fugt, som dermed ikke tørrer ud.

Anse også problemet du får om vinteren, når du har evt sne, der ligger mod facaden. Det problem har du uanset om du fæster bæreringen i facaden eller om du har en sprække. Fordelen ved en sprække er, at det smeltede vand kan løbe frit ned og dryppe af og ikke samles og suges ind i facaden.

Der er også yderligere aspekter af øget slid på facaden som følge af terrassebyggeri, da du får alt sprøjtevand fra regndråber m.m., hvilket øger fugtbelastningen forneden.

Hvis man ser på terrassebyggeri og også altaner uden høje tærskler fra lidt andre perspektiver, kommer man ind i en lang diskussion om, hvad der er rigtigt eller forkert, forskellige svar afhængigt af, hvem man spørger.

I dag bygger vi handicapvenligt uden tærskler eller grimme ramper for at det skal være pænt, og tilgængelighedsbestemmelser kræver det. Men samtidig kræves der højdeforskel i AMA på 30 cm (hvis jeg husker rigtigt, har dog ikke læst de seneste) for at undgå indtrængning i bl.a. døre om vinteren.

/Torpalainen

• Synes
ToRy
  • Laddar…
Kan meddele, at jeg har taget jeres forskellige idéer og synspunkter til mig. Mange fikse løsninger og viden, men jeg valgte at grave ned ekstra plintrad. Der bliver således nogle cm spalte mellem altanens rammeværk og facaden.

Dette gør, at vandet løber ned præcis som før, og jeg kan også løfte den inderste terrassebrædde væk, hvis facaden skal males, eller en facadebrædde skal udskiftes.

• Synes
ToRy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.