Nogle smarte forslag til, hvordan jeg løser dette uden at rive hele verandaen? Tre stolper bærer taget op, og alle tre står direkte på reglerne, desuden har trækonstruktionen skabt en fin lille vandsamling rundt om stolperne ved hver nedbør. Stolperne er selvfølgelig rådne nederst, og min tanke var at bare udskifte dem, men nu ser jeg, at der er gået råd i reglerne også. Bare præcis under stolpen, længere ind og længere nede virker det friskt. Hvis jeg skal udskifte reglerne, skal jeg rive hele trægulvet af, og det er jeg for doven til
. Min tanke er at skrue en stykke regel fast på hver side og lægge et "låg" (måske i stål) over den syge regelende, som jeg kan stille stolpen på. Men jeg er bare en klodset amatør, så nogen kan jo have et bedre og enklere forslag. Helst ville jeg have stillet stolperne på fundamenter, men jeg kan ikke komme til at grave heller uden at rive næsten det hele ned.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 931 indlæg
Jeg havde kappet reglerne og ladet den nye stolpe fortsætte ned til undersiden...
Så havde jeg udskiftet de små stykker af terrassebrædder, der sidder på siderne, med passende regler, der fortsætter ind under terrassebrædderne så langt som muligt... Skruet det hele sammen med vognbolt... Ruet den gamle overflade op og smurt med udendørstrælim mellem de gamle og nye regler, hvis det virkelig skal være overkill...
Så havde jeg udskiftet de små stykker af terrassebrædder, der sidder på siderne, med passende regler, der fortsætter ind under terrassebrædderne så langt som muligt... Skruet det hele sammen med vognbolt... Ruet den gamle overflade op og smurt med udendørstrælim mellem de gamle og nye regler, hvis det virkelig skal være overkill...
Se der, allerede en forbedret konstruktion, tak 👍Dan_Johansson sagde:
Jeg ville have skåret reglerne af og ladet den nye stolpe fortsætte ned til undersiden...
Så ville jeg have skiftet de små stykker af terrasse, der sidder på siderne, ud med rimelige regler, der fortsætter ind under terrassen så langt som muligt.... Skruet det hele sammen med vognbolte... Roffet den gamle overflade op og smurt med udendørstrælim mellem gamle og nye regler, hvis det virkelig skal være overkill...
Klik her for at svare