Vi har revet en indre væg i vores andelsbolig (byggeri fra 80'erne). Som billedet viser, har der siddet stålreglar i loftet for at støtte den væg, vi tog ned.

Hvordan kan vi arrangere dette, så loftet føles fælles for begge rum med mindst muligt synlig samling?

Loftet i rummet på den ene side af samlingen (venstre) har en glattere overflade end rummet på den anden side af samlingen (højre). Vi vil male hele loftet med strukturmaling ligesom den højre side og dermed minimere synligheden af samlingen.

Taknemmelig for svar
/tsop

Revnet loft efter fjernelse af indvendig væg, viser en stålregel, med forskellig tekstur på venstre og højre side. Ønskes malet med strukturfarge.

tsop sagde:
Vi har revet en indre væg i vores ejerlejlighed (80'er-bygning). Som billedet viser, har der siddet stålstolper i loftet for at understøtte den væg, vi fjernede.

Hvordan kan vi ordne dette, så loftet føles ensartet for de to rum med mindst mulig synlig fuge?

Loftet i rummet på den ene side af fugen (venstre) har en glattere overflade end rummet på den anden side af fugen (højre). Vi vil male hele loftet med strukturfarge ligesom den højre side og dermed minimere fuge- synligheden.

Taknemmelig for svar
/tsop
]
begynd med at fjerne alle grove kanter, fx med en skraber/slibe spartel derefter, slib, grund, og derefter 2 gange med strukturfargen, brug gerne en grov rulle...

færdig

Så må jeg købe en grov rulle og finde noget godt til at skrabe med.

Behøver jeg kun at grundmale i samlingen, eller skal jeg tage hele loftet?

Skal jeg strukturmale hele loftet bagefter, eller kun det venstre rum, hvor der ikke er brugt strukturfärg? Gætter på det første.

helt ens vil det aldrig blive, medmindre du nu lægger en kæmpe indsats i at få begge sider lige glatte og så maler det hele om. Så nogle små afvigelser må du nok regne med, men på den anden side er det kun nu, du ser dem også. Når det er malet og fikset op, og der er gået nogle måneder, tænker du ikke engang over det. (selv hvis det bliver forskelligt)

tsop sagde:
Så må jeg købe en grov rulle og finde noget godt at skrabe med.

Behøver jeg kun at grunde i samlingsoverfladen, eller skal jeg tage hele loftet?

Strukturmaler jeg så hele loftet, eller kun det venstre rum hvor strukturmaling ikke er anvendt? Gætter på det første.

svært at sige, hvordan ser det ud? mange skader? er det misfarvninger eller lignende, hvis ikke så kør bare på stedet, og påfør 2 gange med topmaling derefter:)

Det føles ret godt ellers, så måske er det nok med skarvområdet.

Bonusspørgsmål: Modtager gerne tips til, hvordan jeg bedst reparerer den resterende vægkant efter nedrivning. Se billede.
En beskadiget vægkant efter fjernelse af væg, viser et ujævnt snit med synligt metal.

Tak for dit svar, jeg vil kigge på det!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.