Jeg er ved at sætte et rækværk op til en hems. Stolperne, som jeg har tænkt mig at bruge, er rustfri rør, og de skal fastgøres på siden af den bjælke, som bærer hemsens gulv, se vedhæftede billede. Bjælken er en almindelig 45*170.

Helst ville jeg gerne bruge gennemgående bolt, men det kræver, at jeg fjerner gulvet på hemsen...

Min erfaring med fransk træskrue er, at de let trækker rundt i gevindene, og at fastgørelsen ikke bliver så god. Findes der en anden løsning? For eksempel en kraftig ekspanderbolt (som ikke er beregnet til gipsvæg) eller gode grove skruer, der holder.

Jeg tænker mig 2-3 skruer på i alt de 170 mm, som bjælken er. Stolperne er i alt 110 cm høje over gulvet.

Taknemmelig for hjælp

Rustfrit stålrør fastgjort til siden af en træregel under loftgulvet.

Franske skruer er jo både grimme og værdiløse. Da jeg i ugen skruede stolper på altanen brugte jeg:

http://www.vsbyggskruv.se/produkter/pdf/sid 76.pdf

Hurtigere at skrue, trækker meget bedre, ingen forboring osv osv. Klockrent.

Findes sikkert i en blank variant til indendørs brug også.

Du kan måske smøre lidt PL400 der, før du skruer også, når det er hærdet, kan du nok fjerne skruen :)

Tak for svarene, det er sådanne skruer, som jeg har ledt efter! Op til 12 mm, har aldrig set dem faktisk...

Jeg har samme skruer i mit rækværk som MathiasS linkede til.
at anbefale nogen at lime et rækværk med kun PL400 er ikke bare dumt, det er også farligt.

styrman1 sagde:
Jeg har samme skrue i mit rækværk, som MathiasS linkede til.
at anbefale nogen at lime et rækværk med kun PL400 er ikke bare dumt, det er også farligt.
Det mest dumme er vel ikke at forstå, at det var ment som en joke, den del af indlægget hvor skruen skulle væk altså..

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.