Hej.
Renoverer garagen og væggene er meget ujævne og pudsede. Vil "lime" spånplader mod pudsen. Men hvad skal man bruge til det? Kan ikke skrue pga. at der er forskel på op til 2cm fra vater. Og vil heller ikke bygge en ramme.
Renoverer garagen og væggene er meget ujævne og pudsede. Vil "lime" spånplader mod pudsen. Men hvad skal man bruge til det? Kan ikke skrue pga. at der er forskel på op til 2cm fra vater. Og vil heller ikke bygge en ramme.
Medlem
· Västragötaland
· 870 indlæg
håller med Mikael_L spånsikvor er nok ingen god idé. Måske krydsfiner, men jeg er i hvert fald tvivlende overfor at lime direkte mod puds. En almindelig løsning ellers når man sætter direkte mod puds og det er ujævnt er at smøre på gips som man selv blander og skrue lidt der hvor det går med sømpløkker.
Selv ville jeg afstive og lægge afstandsstykker bag lægterne så væggen bliver i lod, det rækker med tynde listebrædder og derefter skrue krydsfiner på. Så får man luftspalte med cirkulation, hvis man sparer nogle centimeter mod gulvet.
Selv ville jeg afstive og lægge afstandsstykker bag lægterne så væggen bliver i lod, det rækker med tynde listebrædder og derefter skrue krydsfiner på. Så får man luftspalte med cirkulation, hvis man sparer nogle centimeter mod gulvet.
Hvis man skal efterisolere en letbetonvæg som er pudset, skal/bør man så gøre dette med en luftspalte mellem lægterne (plade)/isoleringen og den pudsede letbetonvæg? Jeg ved, at det er anbefalet at lægge efterisoleringen på ydersiden, men det er ikke gennemførligt (synes jeg). Det er desuden i en uopvarmet garage..
Klik her for at svare