Hej,

Jeg har købt 2 meter lange, seje 200x200 mm stolper, som jeg tænkte skulle bruges som "grind" stolper.

Jeg har dog ikke helt forstået, hvordan jeg skal fastgøre dem. :) Jeg har svært ved at tro, at det bliver stabilt med blot at støbe en stor sokkel og kun bruge sokkeljern uden sko? Eller bliver det stabilt, hvis jeg har 2-3-4 stk sokkeljern rundt om?

Taknemmelig for hjælp.
 
J jehr sagde:
Hej,

Har købt 2 meter lange coola 200x200 mm stolper som jeg tænkte have som "port" stolper

Jeg har dog ikke forstået endnu hvordan jeg skal fæstne dem. :) Jeg har svært ved at tro at det bliver stabilt med at støbe en stor plint og bare have plintjern uden sko? Eller bliver det stabilt hvis jeg har 2-3-4 st plintjern rundt om?

Taknemmelig for hjælp
Du kan jo støbe dem ned i en egenstøbt plint?
IaF hvis de er trykimpregnerede.
 
klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Du kan jo støbe dem ned i en egengjuten pæl?
I hvert fald hvis de er trykkede.
De er ikke trykt. Jeg tænker, at de vel vil rådne op inden for 10 år så?
Derimod har jeg overvejet, om man skal beskytte bunden af stolpen, og så bare placere den i pakket grus...
 
K
Hvis du tager kraftige plintjern og støber din egen grove plint, vil det fungere godt. Plintjern med gennemgående skrue og møtrik er betydeligt bedre end stolpesko, hvis du skal hænge porte i dem. Forudsætter at de er i træ
 
  • Synes
klaskarlsson og 1 anden
  • Laddar…
Grovere plintjern eller profiler. En almindelig U- eller I-bjælke har fx potentiale til at blive meget mere stabil end et pladejern.
 
Skal der hænge en låge på dem, eller skal de bare være dekoration? Hvis de skal kunne bære en låge, så er en skråstiver betydeligt stærkere end kun en grundfæste.
 
Ja det er meningen med en låge på sigt… lige nu overvejer jeg bare at støbe ham ned og håber på 15 gode år. 💪🏾
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.