Hej!

Jeg vil spørge om tips til, hvordan man bedst fastgør det såkaldte Windy?

Jeg har en ramme af 45*145. Udenpå denne lægger jeg 45*45 i et gitter med cc 600.

Udenpå 45'erne kommer jeg til at fastgøre Windy-væv, inden jeg lægter med 12*50 og lægger panel.

Mit spørgsmål er nu, hvordan man fastgør denne væv.

På billedet, som findes på følgende link, forsøger jeg at illustrere, hvordan jeg har tænkt mig det.
http://sqflqq.blu.livefilestore.com...4uuzSAc6Pex_eSIybMJ5lUN9Gm1IbP2rvmA/Windy.GIF
Dvs vævet foldes ind og fastgøres ovenpå 45'eren, selvfølgelig hæfter jeg det også fast med jævne mellemrum på hele gitteret.

Men mit spørgsmål er, om det er hensigtsmæssigt eller uhensigtsmæssigt at folde den ovenpå. Ovenpå vil der ligge spær, så der er jo en risiko for nogle tiendedels millimeter spil, kan jeg forestille mig.

Jeg undrer mig også over, hvor stort overlap der bør være mellem hver "våd" af væv?

Mange tak på forhånd

Fredrik

Senest redigeret:
Hæft dugen fast, så den sidder midlertidigt, søm derefter lægterne fast, som så vil holde dugen på plads.

Træfacade på sømtræ 12mm lyder ikke godt, især ikke med dug under. Dugen vil bule ud, og der vil ikke være nogen luftcirkulation bag panelet. Brug *mindst* 22mm sømtræ.

Byggede med en anden dug men det bør jo være omtrent det samme og jeg er enig med mathias om at 22 er minimum. Et billigt alternativ er at købe 22X95 form og kløve på længden så at det bliver 22X47 eller sådan

Hej!
Synes oxo at 12x50 lyder lidt spinkelt at bruge som spikelægte.
Som MathiasS siger, mindst 22mm. Vi bruger 28x70 som spikelægte.

Hvis ikke andet, så vil panelet vel ikke fæste i 12mm spiklægter. Lægterne sprækker og sømmene får for kort fæsteafstand i træet.

Sømmeliste til panel hvis man ikke har bagvedliggende regler og ikke vil lede efter ved sømning, så er det 28*70 som fungerer bedst. Noterede i en anden tråd, at visse glasuldsprodukter desuden trykker ret kraftigt, når de ekspanderer mod vindbeskyttelse af vævtypen, så de bukker udad, og så skader det ikke med 28mm. Og 70mm giver god stabilitet, og du rammer rigtigt med alle søm uden at skulle måle for meget.

Tusind tak for svarene!!!
Så bliver det ikke 12*50 takket være jer!!!
Mvh
Fredrik

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.