Købte disse fra Elfa for at sætte mit opbevaringssystem fra samme fabrikat op:

471890.jpg

Men jeg kan ikke få dem til at sidde ordentligt fast. Skruen fæstner aldrig, men ender med, at den bare drejer rundt og rundt. Uanset hvor forsigtigt jeg skruer. Det bliver ligesom aldrig engang stramt, før det sker.

Hvad kan det være, jeg gør forkert? Eller er det bare sådan, at denne type ekspander fungerer, at skruen til sidst kan dreje, så meget som muligt, men at alt alligevel er stabilt?

S sinuslinus sagde:
Her har du en lille beskrivelse.
[link]

Hvilken væg har du?
Det er jo præcis sådan, jeg har gjort. Brugte en 10 mm boremaskine. Trykkede ekspanderpluggen ind. Brugte ikke den længere afstandshylse. Skruede fast med skruemaskine. Men som sagt, det blev aldrig ordentligt strammet. Snurrer til sidst bare rundt og rundt og rundt...

Hvor tykt er skivematerialet i væggen?

L
peterwesterlund peterwesterlund sagde:
Det er jo præcis sådan, jeg har gjort. Brugte et 10 mm bor. Satte ekspansionspluggen i. Brugte ikke den længere afstandshylse. Spændte med en skruetrækker. Men som sagt, det blev aldrig ordentligt spændt. Snurrer til sidst bare rundt og rundt og rundt...
Den sidder ikke fast i hullet, som den skal, det kræver lidt kraft i starten for at få dem til at begynde at vride sig bag pladen. Nu har du et stort hul der, ikke sjovt.
Sæt den i igen, men ikke helt i bunden, brug en fladtang og hold imod, og træk den med skruetrækkeren, så vil den begynde at spænde ud. Det kan være, at du skal holde lidt imod, men det vil du opdage, hvis du er lidt forsigtig og mærker efter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.