Købte en tallerkenventil i aluminium, som var rigtig flot da den var ny, men nu når den er indmuret i skorstenen, så ser den forfærdelig ud...
Hvad er bedst at gøre på lang sigt, lade den være, male, polere eller har I andre forslag?
Tror den er lakeret, men det har jeg fået skrammet af nu.

Sådan ser det ud:
Aluminiumventil med slitage og misfarvning monteret i en pudset murstensvæg.

Sådan så den ud ny:
Aluminium tallriksventil, ny och blank, med rundt design og firkantet base. Ventilen har to parallelle linjer som detalj på overfladen.

Spray male den med fälgspray

• Synes
P-plats
  • Laddar…
Denne her synes jeg plejer jeg at bruge nem at arbejde med og bliver blankt holder godt
Meguiar's NXT Generation All Metal Polish i lilla krukker, bruges til at polere og beskytte metaloverflader for højeste glans og korrosionsbeskyttelse.

• Synes
P-plats
  • Laddar…
Overvejer at male den faste del, der er pudset, med samme silikatmaling som skorstenen, men så er der jo tallerkenen tilbage.
At sprøjte med fælgfarve lyder ikke dumt, men jeg er bange for, at det slipper med tiden.
Polere er et alternativ, men risikoen er jo, at den bliver grim igen.

Plejer at polere rustfrit på lastbilen med det der middel, og det holder ret længe i de forhold (800mil/måned), det samme med god fælgefarve, det er ret holdbart

• Synes
P-plats
  • Laddar…
H Hamre268 sagde:
Bruger at polere rustfrit på lastbilen med det der middel og det holder ret længe i de forhold (800mil/måned), samme med god fælgfarve det er ret holdbart
Lyder som det er et godt polermiddel...
Aluminium oxiderer dog mere end rustfrit.
Og på den anden side vil der stå en jordvarmepumpe ved siden af, så den vil knap nok ses...

Prøv at polere med autosol.

• Synes
P-plats
  • Laddar…
Autosol og aluminium giver en sort oxidsmørelse, som kan være besværlig at fjerne. Har desuden tendens til at sidde permanent i pudsen. Prøv med en grøn Scotch-Brite og lidt vand først.

Senest redigeret:
  • Synes
P-plats
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.