Mit hus, som er bygget i 1973, har undersiden af tagudhæng over f.eks. terrasse mm en beklædning af en inderpanel, der er fer-og-not og spor med skrå kanter 21x95. Nu ved renovering har jeg brug for mere af den slags, så det ser ensartet og pænt ud, men jeg kan ikke finde denne dimension hos mine lokale trælasthandler eller online. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan henvende mig? Tak på forhånd!
Svensk træindustri er efter min mening kassa til at tilbyde forskellige profiler. Det er muligt at specialbestille, men det er svinedyrt. Jeg ville nok have købt almindelig dobbeltfals og modificeret med håndoverfræseren til ønsket profil. Hvor mange meter drejer det sig om?
Svensk træindustri er efter min mening kassa til at tilbyde forskellige profiler. Det går jo at specialbestille, men det er svinedyrt. Jeg havde nok købt almindelig dobbeltfas og modificeret med håndoverfræseren til ønsket profil. Hvor mange meter handler det om?
Siger som dig, 22x120 bør jo findes på hylden. Klyv ned til den rigtige bredde så håndoverfræser. Men afhænger lidt af hvor mange meter det handler om.
Tak for gode tips!
Indledningsvis har jeg kun brug for ca. 40-45 lpm, og det kan jeg kløve og fræse
Derefter er der en tilbygning (300 lpm), der ikke direkte grænser op, hvor jeg eventuelt kan ændre dimension uden at det ser mærkeligt ud.
Jeg havde lignende problemer, da jeg byggede til mit hus. Både med underlaget, der ligner det, du har på billedet, samt panelen, 145mm med perle. Begge blev solgt af den lokale Beijer-butik i 2004. Det var håbløst at finde det samme panel. Underlaget blev løst ved at købe tunet dobbeltfals og afkorte fjederen, så det passede til mit gamle underlag. Jeg fandt en lille sav i Småland, der kunne høvle fasadepanelet, da de allerede havde et lignende stål. Desværre trak det ud med tiden, så den lokale XL-byg løste mit problem til en rimelig pris. Heldig i uheldet så brændte deres snedkeri ned kun et par måneder, efter jeg havde hentet mit panel.