S
God aften!
Mit første spørgsmål her, nu er jeg desperat. 😬
Vi har tidligere sat en række rullegardiner op i vores lejlighed, men i dag stødte vi på patrulje.

Rullegardinet i vores soveværelse skal sidde over yderhjørnet på vindueskarmen. Regelsøgeren advarede, så vi troede, at der var en træregel over vinduet, som der har været i de andre tre rum, men lige bag den simple gipsplade er der noget underligt i metal. Da vi endnu ikke har formået at bore os ind i metallet, kan vi måske ikke bruge nogen plug, for hullet er for lavt til at kunne få en længere skrue igennem. Og gipsankre er måske for dybe?

Hvad gør man? Kan man på en eller anden måde bore sig igennem elendigheden og sætte gardinet op der alligevel, eller må vi spartle over og lave et hul et andet sted?

(Min mand borede desuden enorme huller og gravede et halvt ton gips ud, det gjorde jo ikke noget bedre.)

• Tre borede huller over en vinduesramme i gipsvæg, hvor monteringen af en rullegardin er stoppet på grund af en metalbjælke bag gipsen.
Senest redigeret:
Velkommen til forumet.
Jeg ville ikke bore huller i noget, der lyder som metal. Det kan være vandrør eller ledninger til el. Eller også har I ramt en skrue eller armeringsjern.

Der findes korte, tykke plugs eller ankarskruer, som ikke er dybere end gips/dobbeltgips. Ellers kan I måske lime en træliste op og fastgøre i den?

Et tip er at bruge ståltråd eller pind til at måle, hvor dybt gipsen er.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.