Hej!
Jeg er i gang med at renovere mit køkken. På en væg har der været indbyggede skabe, og da disse er blevet fjernet, er en del af pudsen faldet af. Jeg tænkte på at udfylde hullerne med husfix, men problemet er, at underlaget (den gamle puds) er så skrøbelig, at den bare falder af, så snart man rører ved den.
Findes der en måde at binde den gamle puds bedre, inden man lægger ny puds på?
Væggen i spørgsmålet er sandsynligvis af slagge og dækket med ca. 1½ cm puds.
Jeg er i gang med at renovere mit køkken. På en væg har der været indbyggede skabe, og da disse er blevet fjernet, er en del af pudsen faldet af. Jeg tænkte på at udfylde hullerne med husfix, men problemet er, at underlaget (den gamle puds) er så skrøbelig, at den bare falder af, så snart man rører ved den.
Findes der en måde at binde den gamle puds bedre, inden man lægger ny puds på?
Væggen i spørgsmålet er sandsynligvis af slagge og dækket med ca. 1½ cm puds.
Thomas59
Byggeveteran
· Stockholms län
· 3 322 indlæg
Thomas59
Byggeveteran
- Stockholms län
- 3,322 indlæg
Er absolut ingen professionel i puds, men stødte på noget lignende, da jeg renoverede et køkken. Begyndte at pille lidt i nogle revner, og halvanden væg faldt ned. Pudsen var fra 1904 og lavet på en base af tagrør (?) og lidt ståltråd.
Jeg primede og skruede derefter også hønsenet fast mellem reglerne, og så pudsede jeg på dette. Det var en stor overflade, og jeg prøvede med husfix, men fik revner ved tørringen (måske for tykke lag), så jeg skiftede til en form for puds, som byggemarkedet anbefalede. Det fungerede fint, og med lidt øvelse fik man teknikken rimelig godt.
Har ingen anelse, om det var den korrekte fremgangsmåde men det virkede for mig.
Jeg primede og skruede derefter også hønsenet fast mellem reglerne, og så pudsede jeg på dette. Det var en stor overflade, og jeg prøvede med husfix, men fik revner ved tørringen (måske for tykke lag), så jeg skiftede til en form for puds, som byggemarkedet anbefalede. Det fungerede fint, og med lidt øvelse fik man teknikken rimelig godt.
Har ingen anelse, om det var den korrekte fremgangsmåde men det virkede for mig.
Ja er det så slemt, så er det jo king med kyllingenet. Det lyder som en rimelig fremgangsmåde, det var jo trods alt sådan, man gør, når man pudser.Thomas59 sagde:Er absolut ingen pro til puds, men stødte på noget lignende, da jeg renoverede et køkken. Begyndte at pille lidt i nogle revner, og halve væggen faldt ned. Pudset var fra 1904 og lavet på et underlag af rør (?) og lidt ståltråd.
Jeg primerede og derefter skruede jeg også kyllingenet fast mellem reglarne, og derefter pudsede jeg på dette. Det var et stort område, og jeg testede med husfix men fik revner under tørringen (måske for tykke lag), så jeg skiftede til en form for pudsmørtel, som byggemarkedet anbefalede. Det virkede fint, og med lidt øvelse får man teknikken ret godt.
Har ingen idé om det var den korrekte fremgangsmåde, men det virkede for mig.
Klik her for at svare