6,599 læst ·
9 svar
7k læst
9 svar
Hvordan emballerer og sender jeg en stenbordplade på den bedste måde?
Hej,
Jeg har fundet en brugt bordplade i sten (2,8 m), som jeg virkelig gerne vil have i mit køkken. Problemet er bare, at jeg skal finde en god måde at transportere den på. Min første tanke var at leje en trailer og køre for at hente den selv (30 mil t/r). Men tør jeg det? Behøver jeg konstruere en slags ramme el.lign. for at den skal ligge sikkert? Jeg har googlet som en galning, men ikke fundet nogen info, der har gjort mig klogere. Er der nogen her, der har fået en bordplade leveret og husker, hvordan den var emballeret? Eller endnu bedre - nogen der har været i samme situation som mig og fundet en genial løsning?
Jeg har fundet en brugt bordplade i sten (2,8 m), som jeg virkelig gerne vil have i mit køkken. Problemet er bare, at jeg skal finde en god måde at transportere den på. Min første tanke var at leje en trailer og køre for at hente den selv (30 mil t/r). Men tør jeg det? Behøver jeg konstruere en slags ramme el.lign. for at den skal ligge sikkert? Jeg har googlet som en galning, men ikke fundet nogen info, der har gjort mig klogere. Er der nogen her, der har fået en bordplade leveret og husker, hvordan den var emballeret? Eller endnu bedre - nogen der har været i samme situation som mig og fundet en genial løsning?
Altid stående!
Skal du køre den på slæb, så skal du stille den på noget eftergiveligt, to løse dæk fx og bygge en solid stand som på billedet ovenfor.
Forvent at den vejer.
Købte lige selv en 285x70x3cm, og aldrig nogensinde at man klarer det selv.
Fik hjælp af bror, og vi begge er ret stærke, men det var ingen let ting at bære den fra parkeringen ind til køkkenet.
Skal du køre den på slæb, så skal du stille den på noget eftergiveligt, to løse dæk fx og bygge en solid stand som på billedet ovenfor.
Forvent at den vejer.
Købte lige selv en 285x70x3cm, og aldrig nogensinde at man klarer det selv.
Fik hjælp af bror, og vi begge er ret stærke, men det var ingen let ting at bære den fra parkeringen ind til køkkenet.
B BennySand sagde:[billede]
Inga problem at bygge en
Inga problem med at bygge en egen ställning. Har desværre ingen bedre billede på bare ställningen men denne byggede jeg når jeg hentede to granitskivor som var 3000X1300 og 1500X1150.B BennySand sagde:
Bygget af 45X95 reglar.
tak for jeres svar! Må erkende at det føles lidt tricky med tanke på at jeg er meget nybegynder på alt hvad der handler om at bygge. Men hvis jeg skulle få til noget ligende, fungerer det lige så godt at fragte i en trailer med krop? Bor på landdistrikt og ved ikke, hvor jeg skal få fat i en skåpbil..D Dublin sagde:
det her er en lidt tyndere model og ifølge sælgeren skal den veje omkring 80kg. Han har lovet, at han skal hjælpe mig til traileren i hvert fald, så får jeg håbe, at en af mine nye naboer måske kan bistå med en hånd for at få den ind i huset. Under alle omstændigheder ser det ud til at blive en udfordring at få dette til.Huddingebo sagde:
Altid stående!
Skal du køre den på trailer så skal du stille den på noget eftergivende, to løse dæk fx samt bygge en stabil stander ligesom billedet
Regn med at den vejer.
Købte præcis selv en 285x70x3cm og aldrig nogensinde at man fixer den selv.
Fik hjælp af bror og vi begge er ret stærke, men det var ikke en let sag at bære den fra parkeringen ind til køkkenet.
Hvor bred og hvilken tykkelse har pladen?
80kg lyder lidt for en så lang plade. Man plejer at regne med omtrent disse vægte:
En stenplade, der er 20 mm tyk, vejer omtrent 60 kg/m2, en 30 mm plade ca. 90 kg/m2 og en 40 mm plade ca. 120 kg/m2.
Et skab med kåbe vil fungere fint, så længe de kan klare vægten. Jeg kørte min på en åben trailer!
80kg lyder lidt for en så lang plade. Man plejer at regne med omtrent disse vægte:
En stenplade, der er 20 mm tyk, vejer omtrent 60 kg/m2, en 30 mm plade ca. 90 kg/m2 og en 40 mm plade ca. 120 kg/m2.
Et skab med kåbe vil fungere fint, så længe de kan klare vægten. Jeg kørte min på en åben trailer!
Ok, så venligt!A Annaastrom sagde:det her er en lidt tyndere model og ifølge sælgeren skal den veje omkring 80kg. Han har lovet, at han vil hjælpe mig til traileren i hvert fald, så får jeg håbe, at en af mine nye naboer måske kan bistå med en hånd for at få den ind i huset. Under alle omstændigheder synes det at blive en udfordring at få til dette
Så er den måske 2cm tyk og har udskæring til komfur osv.
Hvis den nu har udskæring, så er den ekstra følsom.
Stenfirmaet jeg købte fra frarådede at køre den på trailer.
Samtidig har jeg læst om dem, der har gjort det. Men stil den ikke direkte på traileren. Trailere har ofte meget dårlig affjedring.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Det lyder fint at tage den på en trailer.A Annaastrom sagde:
Tag nogle 2,8 m lange reglar med at lægge pladen på.
Så er det nok at binde det hele sammen med snor/bånd, så det holder sig i midten af ladet.
Og kør forsigtigt!
Kunne nogen dele en enkel tegning af en A-ramme til en bordplade? Jeg kan se billedet ovenfor selvfølgelig, men da jeg er ret ny, ville jeg virkelig sætte pris på, hvis nogen har en enkel tegning eller et link til en tegning?
Tak på forhånd
Tak på forhånd
Klik her for at svare