Vi tænkte at bygge en væg til vores trappe, der fører til underetagen og så sætte en dør. Hvilket materiale bør vi bruge?

Velkommen til forummet!

En enkel indervæg kan bygges af enten træ- eller stålregler med plademateriale på hver side.
Da I vil montere en dør, vil jeg anbefale træregler, 70x45 eller 45x45 med gipsplader på hver side. Ønsker I en lidt mere stabil væg, som desuden er lettere at montere ting på, så læg et lag træplader (spån/OSB/plywood) bagved gipsen.
Ønsker I at forbedre lydisoleringen i væggen, så fyld rummet mellem reglerne med isolering.

G Gabbe1 sagde:
Velkommen til forummet!

En enkel indervæg kan bygges af enten træ- eller stålregler med plademateriale på hver side.
Da I ønsker at montere en dør, ville jeg anbefale træregler, 70x45 eller 45x45 med gipsplader på hver side. Ønsker I en lidt mere stabil væg, som desuden er lettere at montere ting på, så læg et lag træplader (spån/OSB/plywood) bag gipsen.
Tak for svar! Bliver der mindre lyd til overetagen, da vores snart teenager-drenge bor nede, og holde kattene derfra :crysmile:

P
Er dette en kælder?

mathiash77 sagde:
Er dette en kælder?
Ja indrett og skal bygge på indgangsplan hvor trappen går ned.

P
Vitategelvillan68 Vitategelvillan68 sagde:
Ja indrett og skal bygge på stueetagen hvor trappen går ned
Ok, så har du fået rigtig gode forslag allerede (y)

mathiash77 sagde:
Ok, då har du gått jättebra förslag redan (y)
Jo, I dag skal vi beskæftige os med vask af sofaen nede, da katten ser ud til at tisse i den sofa, så vi er moderat trætte:sweat:

• Synes
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Dæk sofaen med folie og læg et par citronbåde på, det kan de ikke lide. Det plejer kun at tage et par uger, indtil de har lært, at det er det forkerte sted. Katten er kastreret antager jeg?

Anna_H Anna_H sagde:
Dæk sofaen med folie og læg nogle citronbåde på, det kan de ikke lide. Det plejer kun at tage et par uger, før de har lært, at det er det forkerte sted. Katten er kastreret antager jeg?
Alle tre piger er det, men kun én gør sådan her. Vi har været hos dyrlægen med hende, men de kunne ikke finde noget specielt udover vægten, som vi kæmper med!

Så er det enten en lugt i sofaen eller en form for utilfredshedsyttring. Protest mod vægttabsforsøgene måske. Der findes en ting man sætter i stikkontakten, som afgiver feromoner, Feliway, lugter af "tryghed", det kan være værd at prøve. Det er altid svært med den slags. Vores ene kat, som vi adopterede da hun var et år, fordi hun blev stresset af at være indekat i en lille lejlighed, tissede i min datters seng så snart hun fik chancen et stykke tid. Men da hun havde fået lov at være i fred et år (og soveværelsesdøren altid var lukket!), gav det sig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.