Hej!
Huset jeg har købt har en komfur i en ret gammeldags stil. Jeg vil gerne have en lige front som på billedet med den mindst sodede komfur. Er der nogen, der har bygget om fronten på deres komfur?
Min forhåbning er, at man kan rive mexiteglen og stammen ned og så bare bygge en ny op, som man vil have den. Eller?
 
  • En murstenspejs med udbulende front, dekoreret med en vase med ansigt, blomster og en lampe ovenpå, ved siden af et maleri og pejsværktøj.
  • Pejs med moderne, hvid front integreret i væg med indbygget reol i lyst træ. Flammer synlige gennem glas. Teppe og bord i forgrunden.
Den var jo uurlækker! Ville ikke røre den. Så fin!
 
En 70'er-komfur i et 50'er-hus. I don’t think so ;)
 
BirgitS
Er du sikker på, at den er fra 70'erne?
Jeg synes, det ser ud som en pejs fra 50'erne med almindeligt mursten, som man har malet over og sat en indsats i. Den ligner meget en pejs fra tidligt 60'erne, som jeg kendte til (bortset fra at den ikke var malet).
 
Helt sikker. Huset blev udvidet i 70'erne, og komfuret er i tilbygningen.
 
En mellemvej måske er at pudse det hele bare så det bliver en glat overflade?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.