Hej, jeg har et TV-hjørne jeg gerne vil lave om til et lille TV-rum ved at bygge en væg med en dør på. Der er dog vandbåren gulvvarme, så jeg kan ikke fastgøre regler i gulvet. Har I nogle tips til, hvordan man kan fastgøre denne? Alternativt er det nok at fastgøre i begge ender, som kan skrues ind i gips+spån samt loft, som bare er gips?

Byg med stålregel mod gulvet og fastgør den med dobbeltklæbende tape.
Øvrige regler kan du skrue, så bliver det stabilt.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
maah maah sagde:
Byg med stålregel mod gulvet og fastgør den med dobbeltklæbende tape.
Øvrige regler kan du skrue så bliver det stabilt.
bare stålregler? eller bare stål mod gulv og træ resten? jeg prøvede mig på chatgpt men den ville jeg ikke skulle have regel mod gulv men med distancer.. lyder weird :P

Jeg havde valgt stålregel mod gulvet og resten træ.
Træ er bedre, hvis du vil skrue noget op på væggen og har en træregel at skrue i.

Jeg kørte trælægter. Lægten mod gulvet satte jeg med dobbeltklæbende tape. Skruede kun i loftet derefter, men slog dem ind så de sidder i spænd. Det er jo en fordel med træ fremfor stållægter. Vil man, så kan man tage en stållægte i bunden og lægge en trælægte i den, hvis man er bekymret for fugt. Men har du fornuftigt isoleret betonplade, gulvvarme og fået byggefugten ud, så er det vel roligt.

Der findes mange typer konstruktionslim, der er designet specielt til dette formål. Tape kræver en flad overflade og giver ikke en permanent binding.

Viktor.J Viktor.J sagde:
Jeg brugte træregler. Reglen mod gulvet satte jeg med dobbeltklæbende tape. Skruede kun i loftet derefter, men slog dem ind, så de sad i spænd. Det er jo en fordel med træ frem for pladeregler. Hvis man vil, kan man tage en pladeregel i bunden og lægge en træregel i den, hvis man er bekymret for fugt. Men har du fornuftigt isoleret betonplade, gulvvarme og fået byggefugten ud, så er det vel roligt,.
Det er på anden etage jeg skal bygge, og huset er 8 år gammelt, så det burde være roligt sådan set? Træhus, så jeg tvivler på, det er beton heroppe på etage 2?

T thesutex sagde:
Det er på anden sal jeg skal bygge, og huset er 8 år gammelt så burde være roligt så set? Træhus så tvivler på der er beton her oppe på sal 2?
haha der findes jo faktisk adskillige huse med betonbjælkelag :) og netop kombinationen gulvvarme er jo mest almindelig med træ. Men ja, så er det jo roligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.