Hej! Reguleringen til gulvvarmen sidder i perfekt højde for vores etårige. Det bliver ekstra sjovt, når det lyser, og der sker noget, når hun trykker på den. Vi vil gerne have en slags låge eller noget lignende til den, så det i det mindste bliver en smule sværere at ændre temperaturen. Er der nogen, der har nogle tips?
(Jeg ved, at det i nybyggeri sidder højere oppe, men denne sad, hvor den sad, da vi købte huset).
Tak på forhånd!

Billeder?

Sådan ser det ud

• En digital termostat monteret på en væg ved siden af en stol og et gulvområde.
Er det vandbåren gulvvarme eller elgulvvarme?
Edit: billede han kom, ser ud til at være elgulvvarme.

Følgende gælder vandbåren gulvvarme:
(Skal aktuatorerne overhovedet sidde på fordeleren?

Rumtermostaterne bør kun påvirke aktuatorerne, så flowet strypes, når rummet får ekstra varmetilførsel via fx solindstråling.

Men eftersom gulvvarme er et træg system, er det ikke så passende at styre gulvvarmen med en rumtermostat.)

Småtter vokser hurtigere, end man tror! "Lær" barnet ikke at røre - på en venlig måde. Tjek regelmæssigt kontakten, hvor barnet har været. Interessen forsvinder sandsynligvis snart.

Fem børnebørn - fra fødslen - har gennem årene besøgt mig i weekenderne, og jeg har både trapper, betongulv, elkontakter i "passende" højde, mediekabler og varm pillebrændeovn. Ingen ulykker er sket, og jeg er heller ikke nogen hønemormor ...

• Synes
Dallen89
  • Laddar…
Ser ud som en lidt nyere termostat, burde findes børnelås i indstillingerne.

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.