Jeg bygger en pavillon og har brugt imprægneret træ op til taget. Men til rem, spær og forskalling har jeg brugt uimprægneret træ. Næste trin bliver at fastgøre tagskægplade og shingles, men jeg regner med to uger mere, før det er klart. Endelig skal undersiden af taget males eller bejdses, og det regner jeg med at gøre først til foråret.
Nu har det regnet en del, så taget har taget længere tid end planlagt, hvilket har forårsaget misfarvning.
Hvad kan og bør man gøre ved det?
Skyl det med forsigtig højtryk eller børste og opvaskemiddel, når du er færdigbygget. Vil du derefter have det let at rengøre men ubehandlet, kan man lakere det.