Ved ikke hvordan man kan tjekke hvilken farvetype det er.
Men derimod mailede jeg Jotun i forbindelse med facademaling (jeg har vægge malet med silikatfarve). Da skrev han, at jeg enten kan male videre med silikat eller male over med Drytech Mur. Men Drytech Mur kan man til gengæld ikke male over med silikatfarve. Jeg fortsatte dog med silikatfarve, så jeg kan ikke sige noget om, hvordan resultatet ville være blevet.
Men derimod mailede jeg Jotun i forbindelse med facademaling (jeg har vægge malet med silikatfarve). Da skrev han, at jeg enten kan male videre med silikat eller male over med Drytech Mur. Men Drytech Mur kan man til gengæld ikke male over med silikatfarve. Jeg fortsatte dog med silikatfarve, så jeg kan ikke sige noget om, hvordan resultatet ville være blevet.
Store flager falder af, jeg tager dem med til farvebutikken, så kan de nok sige hvilken.knyh sagde:
Ved ikke hvordan man kan tjekke hvilken farvetype det er.
Men jeg mailede Jotun angående facade-påmaling (jeg har vægge malet med silikatmaling). Så skrev han, at jeg enten kan male videre med silikat eller male over med Drytech Mur. Men Drytech Mur kan man til gengæld ikke male over med silikatmaling. Jeg fortsatte dog med silikatmaling, så jeg kan ikke sige noget om, hvordan resultatet ville være blevet.
Renovatør
· Uppsala
· 2 164 indlæg
Bank let med en hammer for at se, om pudset løsner sig, eller om det lyder hult. Alternativt kan du trække en stålbørste over de steder, hvor malingen er faldet af, for at se, hvor store skaderne virkelig er. Min erfaring efter at have holdt på med kælderen er, at det ofte er mere maling, end man tror, der sidder løst. Om du skal pudse om eller ej, vil jeg sige, afhænger af, hvor meget puds der løsner sig, når du arbejder. Bliver der dybe huller, eller hvis pudset løsner sig i store stykker, skal du reparere. Mindre ujævnheder kan du måske leve med kun at male over.
Klik her for at svare