Har fjernet et afløbsrør fra pentry i et gæsteværelse. Spørgsmålet er, hvordan jeg nemmest (tilstrækkeligt pænt med så lille indsats som muligt?) ordner dette?

Hul i væg efter fjernet afløbsrør i pentry. Væggen er skrabet og malingen skaller, med tapetstykker og støv på gulvet.

Senest redigeret:
R
Tag enden på afløbet og lav en skabelon i gips, Brug fugeskum for at lime den fast. Spartl og mal... færdig

Ribons sagde:
Tag enden på afløbet og lav en skabelon i gips, Brug fugeskum for at Lima fast den. Spartel og mal... færdig
Tak for tipset!

Havde nok sat en lægte ind bagved, så man har noget at skrue i med.

• Synes
tommib
  • Laddar…
tommib
Du har jo også et hak i listen. Har du mulighed for at købe lignende lister? I så fald, sav den beskadigede del væk og erstat med ny liste. Hvis ikke, sæt en lille træklods, som du snitter til lidt mindre end hullet. Sparkel derefter resten med snedkerspartel eller plastic padding.

Angående hullet i gipsvæggen ville jeg bestemt ikke bruge fuge skum, du har ingen anelse om hvor det ender. Standardmetoden er en lille lægte, typisk 22x43 eller lignende, og skrue på begge sider af hullet. Skru derefter reparationsstykket fast med en eller to skruer og spartel/mal.

• Synes
jonko
  • Laddar…
Fik rådet af Bauhaus at bruge en slags renoveringsplaster og spartle/male over og så skifte liste.

Casco husfix rapid er gode grejer, jeg fyldte et hul for ikke så længe siden, da brugte jeg fugeskum bagved og husfixen ovenpå.

En 20 cm fuge list som du limer fast med fliselim eller monteringslim på indersiden. Tag en hulsav og sav en rund bit ud af en gipsplade som du limer fast med fliselim eller monteringslim på listen i hullet. Spartle, slibe, male. Og ny gulv liste

Resten er slibning, maling og ny liste

Væg med delvist skrabet fyld og synligt glasfibertape, klar til yderligere slibning og maling.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.